zondag 1 april 2018

25-3-2018 t/m 31-3-2018


25-3-2018
Achteraf gezien was het niet zo verstandig dat ik me gisteren heel moe gemaakt heb, want vandaag was het het kortste etmaal van het jaar. Vannacht ging de zomertijd in, dus om 2 uur moest de klok een uur vooruit gezet worden. Dat is niet goed voor mijn nachtrust. Desondanks vanmorgen anderhalf uur hardgelopen. Verder vandaag niet zoveel gedaan, alleen naar de AH geweest. Als ik een boodschappenlijstje had gemaakt had ik er 2 horizontale en 2 verticale lijnen op kunnen zetten met daartussen rondjes en kruisjes, of ik had kunnen opschrijven boter, kaas en eieren.

26-3-2018
Vandaag een rustige dag. Vanmorgen even boodschappen wezen doen en vanmiddag een bezoekje aan de bibliotheek gebracht. Het was mooi weer en daarbij kon ik goed merken dat het voorjaar is, want de temperatuur voelde lekker aan. Ik denk niet dat het nog lang zal duren voordat ik mijn zomerjas tevoorschijn haal.

27-3-2018
Gisteren had ik een financiƫle tegenvaller, een mailtje van Binck Bank dat ze kostenstructuur van mijn beleggingsrekening aan gingen passen. Op het eerste gezicht gaat dat mij een hoop meer geld kosten. Vanmorgen opnieuw een tegenvaller, nu kreeg ik een mail over mijn reisverzekering, de premie was meer dan 100 euro, volgens mij een stuk meer dan ik in het verleden betaalde. Dat was ook zo, hij was met meer dan 40 euro gestegen. Met het idee om mijn pakket aan te passen ben ik naar de website gegaan en kwam ik erachter dat ook de voorwaarden aangepast zijn. Toen ik 13 jaar geleden met mijn camper ging rondtrekken, merkte ik dat de meeste doorlopende reisverzekeringen maximaal 60 dagen per reis dekken. Die van Centraal Beheer was een van de weinige die echt doorlopend was, dus heb ik die toen afgesloten. Nu zag ik dat het niet meer standaard zo is, ik was maar voor 60 dagen per reis verzekerd. Het zou kunnen dat die wijziging al een aantal jaren geleden is doorgevoerd, dus dan ben ik mogelijk een aantal keer onverzekerd op reis geweest, gelukkig zonder gevolgen. Toen ik dat ontdekt heb besloot ik direct om de verzekering op te zeggen, ik heb een nieuwe gezocht en gevonden bij Aon. Daar heb ik standaard een verzekering die wereldwijd geldt, wintersport dekking heeft en waarbij ik keuze had om de standaard reisduur te verlengen tot 180 of 360 dagen. Ik heb voor 180 dagen gekozen en daar rolde een premie uit die nog niet de helft is wat ik bij mijn oude verzekering ging betalen.
Tenslotte was ik vandaag bang voor nog een financiƫle tegenvaller, want mijn auto moest naar de garage voor een onderhoudsbeurt. Maar het viel mee, er was niets bijzonders aan de hand.

28-3-2018
Vanmorgen vroeg boodschappen gedaan omdat voorspeld was dat het in de loop van de dag hard zou gaan regenen. Nu viel het mee, geen echte stortbuien, maar het is in de loop van de ochtend wel gaan regenen en dat heeft het de rest van de dag gedaan. Ik ben dan ook verder niet meer buiten geweest. De dag voornamelijk doorgebracht met lezen, ik heb de vierde Harry Potter nu bijna uit.

29-3-2018
Rond het middaguur was er nog even een hagelbui, maar vanmiddag was het best mooi weer. Ik ben naar Zuidplein gefietst, waar ik even bij een winkel wou kijken. Direct ben ik daar even bij de ANWB binnengelopen om de routekaarten voor mijn komende reis te halen.

30-3-2018
Het was geen verkeerd vrijdag vandaag. Vanavond gerookte haring gegeten, ik zag het liggen bij Dirk, een zakje met precies een portie erin. Met wat gekookte aardappel en wortel was het een heel smakelijke maaltijd. Verder ben ik vandaag bezig geweest met mijn oude fiets. In mijn berging passen eigenlijk geen drie fietsen, dus heb ik besloten om mijn oude racefiets weg te doen. Ik heb een aantal onderdelen die ik misschien in de toekomst nog een keer kan gebruiken eraf gehaald, zoals de trappers en het zadel. De restanten nemen nu minder ruimte in, vooral door het ontbreken van de trappers. Ze staan daardoor niet meer zo in de weg in mijn berging.

31-3-2018
Genoten vanavond, een vriend vierde zijn zestigste verjaardag in het Minang Kabouwhuis aan de Kralingse Plas. Lekker gegeten en het was erg gezellig.

Geen opmerkingen: