zondag 8 april 2018

1-4-2018 t/m 7-4-2018


1-4-2018
Eerste Paasdag en 1 april. Geen enkele grap gehoord vandaag, alhoewel ik even hoop had dat de uitslag van de derby in de Kuip een 1 aprilgrap was. Ik heb deze dag gebruikt voor de grote voorjaarsschoonmaak van mijn huis. Bijna was ik niet buiten geweest, maar aan het eind van de dag ben ik nog even boodschappen gaan doen. De reden daarvoor had, heel passend, met eieren te maken. Toen ik vanmorgen voor mijn ontbijt een ei uit de doos haalde, merkte ik dat na dat ei nog 8 eieren in de doos zaten en de tht-datum 8 april was. Dus moet ik de komende week een paar keer het vlees bij mijn diner vervangen door iets met eieren. Dus moest ik wat dingen kopen die daar goed bij passen, morgen eet ik prei.

2-4-2018
Tweede Paasdag, dus natuurlijk matzes gegeten bij mijn ontbijt. Een uurtje later ben ik gaan hardlopen. Het regende wel een beetje, maar toch heb ik het anderhalf uur volgehouden. Verder vandaag de was gedaan. Toen de droger klaar was, had ik het plan om nog een stukje te gaan wandelen, maar het regende, dus ben ik de rest van de dag thuis gebleven.

3-4-2018
Omdat ik gisteren het erg warm had toen ik wakker werd, heb ik bij het verschonen van mijn bed mijn dekbed verwisseld. Een gevolg was dat ik de afgelopen nacht wakker werd omdat ik het koud had. Niet zo koud dat ik de moeite nam om mijn bed uit te gaan om een extra deken te pakken, maar wel koud genoeg om slecht te slapen. Vanmorgen heb ik alsnog een extra deken gepakt.

4-4-2018
Gisteren eens goed naar het parcours voor de kwart marathon van zondag gekeken en daarbij zag ik dat het in grote lijnen met mijn gebruikelijke route als ik een klein uur wil lopen. Toen ik dat rondje vanmorgen liep realiseerde ik me dat er toch een wezenlijk verschil tussen zit, want vanmorgen liep ik met de klok mee rond de Plas en zondag gaat het andersom.

5-4-2018
Vanmorgen mijn laatste sneetje Paasstol opgegeten De matzes waren gisteren opgegaan, dus het was nu mijn laatste Paasontbijt van dit jaar. Na het ontbijt boodschappen wezen doen, er stond een harde, koude wind en het regende een beetje. Het weer was aanleiding om verder niet meer naar buiten te gaan. Vanavond naar de lokale versie van Opsporing Verzocht gekeken, er ging af en toe wat fout bij dat programma. Zo was er een item over een overval op een tankstation, waarbij men vergeten was het beeld toe te voegen.

6-4-2018
Het kan snel veranderen. Gisteren klaagde ik nog over de temperatuur, vandaag was de eerste dag dit jaar dat ik mijn verwarming niet aangezet heb en de dag dat ik van jas gewisseld ben. Vanmiddag in die zomerjas een flink end wezen wandelen.

7-4-2018
Deze wondermooie lentedag ben ik naar de beurs geweest om mijn startnummer voor morgen op te halen. Nog even wat gekeken bij de lopen die vandaag op het programma stonden, allerlei korte loopjes vooral voor schoolkinderen, met allemaal de finish op de Coolsingel voor het stadhuis. Het was leuk om al het enthousiasme te zien en het was ondanks het lekkere weer gezellig druk in de stad.

Geen opmerkingen: