zaterdag 14 april 2018

8-4-2018 t/m 13-4-2018


8-4-2018
Vandaag de marathon. Zojuist krijg ik de officiële tijd binnen, ik heb 51:50 gelopen, wat ik een mooie tijd vind voor een kwart marathon. Het had nog veel sneller gekund, maar ik was vrij acherin het veld gestart en er deden erg veel mensen mee, dus werd ik het grootste deel van de afstand door tragere lopers opgehouden. Het duurde tot de Plaslaan, dat was over de helft voor dat ik voor het eerst het idee had even mijn eigen tempo te lopen. Toch heb ik genoten van het evenement. Waar ik ook van genoten heb is het feestje ter gelegenheid van de tachtigste verjaardag van een oom van mij. Hij vierde dat in het West-Friese dorp waar mijn beide ouders geboren zijn, het was lang geleden dat ik daar voor het laatst was.

9-4-2018
Heel ander weer dan gisteren, zo uitbundig als de zon gisteren scheen, vandaag heb ik hem nauwelijks gezien, alleen toen hij met moeite door de hoge bewolking heen scheen. De temperatuur was wel goed, dus ben ik vanmiddag een wandeling wezen maken, nog even naar de Coolsingel gelopen om nog wat na te genieten van gisteren. Daar kon ik direct zien dat ze de herinrichting voortvarend aanpakken. Daar hebben ze mee gewacht tot na de marathon, maar als je ziet wat ze in een dag al gedaan hebben, is het nauwelijks voor te stellen dat ze er 3 jaar voor nodig hebben.

10-4-2018
Vandaag zijn mijn zus en zwager op bezoek geweest. Ze zijn een weekje over uit Zweden voor een familiereünie van mijn zwager. Vanmorgen hebben ze bij mij koffie gedronken. Daarna zijn we stad gewandeld, mijn zus wou kaas kopen op de markt. Met een tas vol kaas hebben we zitten lunchen bij Thoms op de Meent, de lunchplank daar was erg lekker, de rosé trouwens ook.

11-4-2018
Vlak hierbij staat het Slaakhuis een opvallend gebouw, genoemd naar de straat waar het op staat, de Slaak. In mijn jonge jaren was in dit gebouw Het Vrije Volk gevestigd, ooit een grote landelijke krant, maar dat was voor mijn tijd. Ik kon die krant alleen maar als een regionaal dagblad, dat na de fusie met het Rotterdams Nieuwsblad verder ging als Rotterdams Dagblad, dat op zijn beurt weer samengevoegd werd met het AD, tot de Rotterdamse editie van die krant. Maar ik ben niet over kranten aan het schrijven maar over het Slaakhuis. Dat gebouw zijn ze al een tijd lang aan het verbouwen. De begane grond, ik vermoed de voormalige drukkerij, is nu klaar en vandaag werd daar een Lidl geopend. Vandaag daar direct boodschappen gedaan, ik was niet de enige die dat deed, want het was er best druk. Maar daardoor had ik alle tijd om goed rond te kijken en te zien dat het een mooie zaak geworden is, een aanwinst voor de buurt.

12-4-2018
Toen ik vanmorgen aan het hardlopen was had ik na wat twijfel over een korte broek toch mijn trainingspak aangedaan. Dat was een goede keuze, want de temperatuur was lager dan ik gedacht had en ook de zon liet zich niet zien. Het weer viel pas echt tegen toen ik vanmiddag naar de bibliotheek ging. Toen ik buiten kwam werd ik verrast doordat het regende, gelukkig niet heel hard. Vanavond was het weer droog, dat kwam goed uit, want ik ben naar mijn zus gefietst die vandaag jarig is en dat met een borrel vierde.

13-4-2018
Deze vrijdag de dertiende was meer een dag dat het toeval regeerde dan een ongeluksdag. Gisteren had ik bij de bibliotheek een film geleend met de bedoeling die vanavond te bekijken. Ik was het boekenweekgeschenk van 2012, De Kraai van Kader Abdolah, aan het lezen en dat gaat onder andere over de Iraanse hoofdstad. Dus toen ik een film zag staan met de titel Taxi Teheran, leek me dat wel toepasselijk en heb ik die dus meegenomen. Keek ik vanavond naar wat er op TV zou komen zag ik daar tot mijn grote verbazing Taxi Teheran tussen staan. Het gevolg is dat terwijl ik dit zit te typen op NPO2 de film wordt uitgezonden die ik aan het begin van de avond heb zitten kijken.
14-4-2018
Meestal schrijf ik dit stukje vlak voordat ik naar bed ga, maar vandaag een tijdje eerder, de avond moet nog beginnen. De reden om het eerder te schrijven is dat ik het alvast op Internet wil zetten, want morgen heb ik daar geen tijd voor omdat ik dan wil vertrekken. Vandaag dan ook vooral bezig geweest met het inpakken, wassen en boodschappen doen. Er staat al wat in mijn camper maar mijn gang staat nog steeds vol met spullen die daar nog bij moeten.


Geen opmerkingen: