zondag 25 maart 2018

18-3-2018 t/m 24-3-2018


18-3-2018
Met het boekenweekgeschenk mocht je vandaag gratis met de trein reizen. Ik heb die van mijn vandaag gebruikt om naar Amsterdam Bijlmer/Arena te gaan. Niet voor een wedstrijd van Ajax, die speelde hier op Spangen, maar om een fiets te kopen. Het model dat ik had uitgezocht was niet meer on-line te koop en ook niet in de Decathlon vestiging op de Coolsingel. Wel bij een aantal andere vestigingen, de dichtstbijzijnde waren die in Amsterdam en Tilburg. Ongeveer even ver van hier, maar toen ik in detail keek bleek Amsterdam een paar kilometer dichterbij te zijn. Dus ben ik daar met de trein naartoe gegaan, de fiets gekocht en vervolgens een proefrit gemaakt door het groene hard. Hij bevalt me goed.

19-3-2018
Een prachtige dag vandaag, de zon heeft de hele dag uitbundig geschenen. Ik heb mij er niet door laten misleiden en heb mij dik ingepakt toen ik ging hardlopen. Dat was verstandig, want het was flink koud vooral door de harde wind. Vanmiddag nog even gewandeld om mijn plastic in de bak te gooien, de wind was afgenomen, maar het was nog steeds niet aangenaam, dus heb ik er maar van afgezien om wat verder te wandelen.

20-3-2018
Vanmorgen besloot ik om vroeg naar de bibliotheek te gaan. Om 10 uur gingen ze open en dat precies het tijdstip dat ik daar aankwam. Het is alleen zo dat ze daar zo'n moderne grote draaideur hebben die stopt iedere keer dat er iemand te dicht bij een wand staat. Er stond een flink aantal mensen te wachten om naar binnen te gaan, steeds ging er een groep de deur in, die dan steeds een klein stukje draaide en dan weer stil stond. Ik had daar geen zin in, dus ben ik op een bankje gaan zitten en heb het schouwspel aangezien. Na een kwartier was de drukte voorbij en kon ik rustig naar binnen waarbij de deur wel in een keer doordraaide. Naast het nadeel van de drukke deur heeft het wel een voordeel om vroeg naar de bibliotheek te gaan, in de rekken met nieuwe boeken liggen dan soms hele nieuwe boeken. Een tijdje terug heb ik de nieuwste Dan Brown geleend op de dag nadat hij uit was gekomen en vandaag het boek met de titel “Uber voor alles”. Vorige week heb ik dat bij Donner zien liggen, dus het is ook pas uit.

21-3-2018
Als je niet stem wordt de piano vals, dus heb ik vandaag mijn democratisch recht gebruikt. Ik dacht in mijn oude lagere school te gaan stemmen, net als vorig jaar. Daar bleek geen stembureau te zijn, wel in de school die ernaast staat, waar ik zes jaar lang op uitgekeken heb, maar nog nooit binnen was geweest. Nu dus wel, niet erg lang, want ik hoefde nauwelijks te wachten.

22-3-2018
Ik heb vandaag de koppen van mijn scheerapparaat vervangen. Op het doosje waarin de nieuwe zaten stond het advies van Philips om ze iedere 2 jaar te vervangen. Ik heb het apparaat al een jaar of 5 en dit was de eerste keer dat ik ze verving. Ik had de laatste tijd wel het gevoel dat ze aan vervanging toe waren, want het resultaat werd steeds slechter. Toen ik me vanmorgen ermee schoor merkte ik wat lichte irritatie op, blijkbaar door de scherpere messen die over mijn kin gingen.

23-3-2018
Ik was van plan om het ringslot en de bidonhouder van mijn oude fiets over te zetten op de nieuwe. Bij beide lukte dat niet zondermeer. De haakjes waarmee het slot vast zat, waren te klein en het slot zelf paste ook niet heel goed. De bidonhouder had een uitholling waarmee hij precies over de buis van het frame paste, alleen heeft mijn nieuwe fiets geen ronde buis, maar een platte, de houder zou daar ook op kunnen, alleen waren de schroeven dan te kort. Vandaag bij de Action geweest een daar een slot en een bidonhouder gekocht die ik wel kon monteren.

24-3-2018
Alweer was het bijna een maand geleden dat ik voor het laatst mijn auto gebruikt had. Komende dinsdag moet ik hem om 8 uur bij de garage afleveren voor een grote beurt, ik was een beetje bang voor het risico dat hij dan niet zou starten omdat hij zolang stil had gestaan. Dus ben ik vandaag maar een ritje gaan maken. Hij startte zonder problemen. Ik heb het ritje ook gebruikt om te kijken of mijn nieuwe fiets erin past zoals ik zou willen. Dat deed hij. Ik ben naar Bergambacht gereden, daar mijn fiets eruit gehaald Met de pont de Lek over, vervolgens langs die rivier gereden tot ik bij een pont naar Wijk bij Duurstede kwam, die genomen en langs de andere kant weer terug gefietst. Het was een mooi tochtje, maar ik ben er wel moe van geworden. Bij het inladen van mijn fiets voor de terugweg bedacht ik mij dat ik nuttig gebruik kon maken van de snelspanner die om de zadelpen zit. Daardoor kan ik mijn fiets wat verder naar voren zetten waardoor ik het achterwiel er niet uit hoef te halen. Daar ben ik blij mee, want vanwege de derailleur gaf dat altijd vieze vingers en gedoe met de ketting en dat is nu niet meer nodig.

Geen opmerkingen: