zondag 4 maart 2018

25-2-2018 t/m 3-3-2018


25-2-2018
Soms begint een dag slecht. Vanmorgen stond ik op, haalde mijn bed af en wou schone lakens uit de kast halen. Op dat moment stortte de plank waarop die lagen in. Vervolgens heb ik mijn vuile lakens in de wasmachine gestopt. Ik heb een schakelaar waarmee ik de stroom kan wisselen tussen de wasmachine en de droger. Hij stond op de droger en toen ik hem op de wasmachine zette, schrok ik want er ging geen lampje op de machine branden. Gelukkig viel het mee, want tegen mijn gewoonte in had ik de vorige keer de machine uit gezet en dan blijkt er geen lampje te branden. De kast heb ik ook gerepareerd, ik heb wat schroeven in de wand gedraaid ter vervanging van de afgebroken liggers (of zijn die dingen waar een plank op steunt leggers; dat is moeilijk voor een Rotterdammer). Hoe dan ook, het werkte, de kast is weer helemaal bruikbaar.

26-2-2018
Mijn verwarming heeft het moeilijk. Toen ik vanmorgen opstond, wat het 16 graden in mijn woonkamer. De thermostaatknop van de radiator op 1 gezet en een uurtje later was het een lekkere 21 graden. Daarna werd het nog warmer, nu door de zon, niet meer door de stadsverwarming, want die was inmiddels koud. Vanmiddag werd het af en toe wat bewolkt en op die momenten koelde het sterk af, de radiator werd weer warm. Toen later de zon weer terugkwam, werd het me zelfs een beetje te warm.

27-2-2018
Vandaag is het precies een maand geleden dat ik van wintersport terug kwam. Ik heb die avond mijn auto neergezet op de plek waar hij vanmorgen nog steeds stond, ik heb er geen meter mee gereden. Hoog tijd om hem weer eens te gebruiken. Nu was ik er afgelopen zondag achtergekomen dat ik eigenlijk nog wel een extra dekbedhoes kan gebruiken, dus heb ik vanmorgen beide zaken gecombineerd en ben ik naar Barendrecht gereden. Het was wel apart om daar bij IKEA rond te lopen, want kort geleden heb ik een boek gelezen over de geschiedenis van het bedrijf en alle fiscale constructies die er achter zitten. Ik heb er ook koffie gedronken en daarbij een prinsessentaartje gegeten. Voor de taart had ik een goed excuus, want ik had wat te vieren, mijn jongste nicht is vandaag 17 geworden.

28-2-2018
Het was vandaag de koudste 28 februari sinds het begin van de metingen. Toen ik wakker werd lag er een heel dun laagje sneeuw, maar een uurtje later was dat “als sneeuw voor de zon” verdwenen. De gevoelstemperatuur zou -20 zijn, maar toen ik vanmiddag even naar de bibliotheek liep vond ik het best meevallen. Deze ouderwets winterse dag werd vanavond afgesloten met meer nostalgie, een herhaling van 1 van de 8, dat in verband met het overlijden van Mies Bouwman. Ik had de verwachting dat het een heel traag programma zou zijn. Nu was het trager dan we tegenwoordig gewend zijn, maar het viel me best mee. Wat me wel opviel is dat de humor heel veel veranderd is.

1-3-2018
Toen ik vanmorgen buiten kwam om hard te gaan lopen, dacht ik in eerste instantie dat het met de kou wel mee viel. Het bleek dat in de luwte van de flat was, de wind blies tegen de achterkant van het gebouw. Toen ik uit de luwte kwam, merkte ik dat de wind erg hard was en het was flink koud. Mijn muts en handschoenen, hielpen wel, maar ze hielden de kou niet helemaal tegen. Ik was blij dat ik maar een half uurtje lopen op mijn programma had staan, want snel was ik weer terug bij de verwarming. Vanmiddag nog een keertje buiten geweest om boodschappen te doen, het was nog steeds erg koud, dus ben ik maar bij de dichtstbijzijnde winkel gegaan.

2-3-2018
Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn nicht afgelopen woensdag, was ik vandaag uitgenodigd om bij Scharrels en Schuim te komen eten. Het was gezellig en de kip was lekker. Toen ik daar aan kwam lopen sneeuwde het heel ligt, op de terugweg was dat nog steeds zo, maar op straat lag niet meer dan een waas van sneeuw.

3-3-2018
In de loop van de nacht is er nog wat sneeuw bijgekomen, vanmorgen lag er ruim 2 centimeter op mijn balkon. Besloten om wel te gaan hardlopen, maar een uur minder dan ik normaal in het weekend doe. Dat was een goed besluit, want toen ik buiten kwam bleken op de grotere na alle straten nog vol sneeuw te liggen. Gelukkig is het niet zo ver naar de Maasboulevard en daar was niet alleen de weg maar ook het fietspad netjes schoongeveegd. Dus heb ik daarover een klein half uur heen en weer gelopen. De rest van de dag ben ik niet meer buiten geweest, ik had niets op mijn programma staan waarvoor ik eruit moest. Morgenochtend is het vast ook nog glad, want er is wel wat sneeuw gesmolten, maar de stoepen zijn nog steeds wit.


Geen opmerkingen: