zondag 11 maart 2018

4-3-2018 t/m 10-3-2018


4-3-2018
Soms kan het weer heel snel veranderen. Vanmorgen lag er nog volop sneeuw en vanmiddag was dat niet alleen allemaal weg, tijdens de flinke wandeling die ik aan het maken was had ik het op een gegeven moment zelfs warm, ondanks dat ik mijn muts en vest thuis had gelaten. Het enige dat nog aan de temperatuur van de afgelopen week deed herinneren, was het ijs dat er nog op de Plas lag.

5-3-2018
Het was fijn wakker worden vanmorgen. Op het nieuws was het bericht dat Op het nieuws was dat Sligro de Em-Té supermarkten gaat verkopen aan een consortium van Jumbo en Coop. Nu is Sligro een van mijn grootste beleggingen en ik had de verwachting dat die door dit nieuws wel eens flink konden stijgen. Die verwachting werd nog sterker toen ik het persbericht las en bleek dat ze niet allen de supermarkten verkopen maar ook een deal met Jumbo hebben gesloten waarbij Sligro de preffered suplier wordt van de La Place restaurants. Mijn verwachting bleek vanavond juist te zijn, de koers is vandaag met meer dan 10% gestegen. Het was dus een fijne dag waarop ik verder anderhalf uur heb hardgelopen en vanmiddag nog een stuk gewandeld heb, waarbij ik onder andere langs mijn middelbare school kwam.

6-3-2018
Ik heb weinig te melden over vandaag. Het enige bijzondere is dat ik mijn computer uitgebreid op virussen heb gescand. Dat bleek niet nodig te zijn, maar ik vond het wel verstandig omdat ik van plan was om mijn belastingaangifte te gaan doen. Met een volledige scan is de computer wel even bezig, dus heb ik mijn fiscale arbeid nog even uitgesteld.

7-3-2018
Zoals ik gisteren al van plan was heb ik vandaag mijn belastingaangifte ingevuld. Alhoewel ingevuld, het enige bedrag dat ik eraan toe hoefde te voegen was mijn aandeel in de reserves van de VVE van mijn flat. Verder was alles al ingevuld en toen ik het met mijn eigen gegevens vergeleek, bleek het ook juist te zijn. Met het resultaat ben ik niet ontevreden. Ik moet ongeveer 100 euro bijbetalen.
Verder heb ik vanmiddag regelmatig met mijn verrekijker naar de fabriek van Unilever aan de andere kant van de rivier gekeken. Er was mij opgevallen dat ik daar wat zwaailichten zag. Dat bleken een aantal brandweerauto's te zijn. Er kwam wat rook uit de pindakaasfabriek, daar was in een oven brand uitgebroken.

8-3-2018
Na een wisselvallige dag was er een heel mooie rode zonsondergang. Door die wisselvalligheid ben ik weinig buiten geweest. Vanmorgen boodschappen gedaan toen het even droog was, wat later dan ik in eerste instantie van plan was, want toen regende het. Verder vanmiddag nog een korte wandeling gemaakt waarbij ik een zak met oude kleding in de betreffende container heb gegooid. In die zak zat ook een paar oude sloffen. Hele bijzondere want het waren de binnenschoenen van een paar schoenen dat ik meer dan 25 jaar geleden voor heel weinig geld (ik dacht ƒ12,=). Die schoenen heb ik jarenlang in mijn vrije tijd gedragen en toen die versleten waren heb ik de binnenschoenen eruit gehaald en die heb ik nog een jaar of 15 als sloffen gebruikt. Die schoenen waren dus een hele goede investering.

9-3-2018
Lekker in de zon hardgelopen vanmorgen. Vanmiddag bezig geweest met het uitzoeken van een nieuw telefoonabonnement. Pas in december heb ik het echt nodig, maar als ik een goede vind, stap ik misschien eerder over. Er zijn wel heel veel verschillende mogelijkheden en het is af en toe goed opletten geblazen. Zo had ik er een gevonden die er erg aantrekkelijk uitzag, maar zag ik pas op de laatste moment dat de prijs voor een 2-jarig abonnement die er stond alleen voor de eerste 6 maanden gold, daarna werd het dubbel zo duur.

10-3-2018
Vanmorgen me met de huishouding bezig gehouden. Naast wat schoonmaken heb ik ook een karweitje gedaan dat al sinds november gedaan moest worden. Toen ik in Normandië aan het wandelen was heb ik een aantal Sint Jacobsschelpen opgeraapt met de bedoeling die als schaaltjes te gaan gebruiken. Die zak met schelpen lag al een tijd in mijn badkamer te wachten tot het moment waarop ik ze een keer schoon zou maken. Vandaag was dat moment, eerst heb ik het losse zand er af gespoeld en daarna een tijdje laten weken in heet water met afwasmiddel. Toen dat water koud was heb ik ze opnieuw afgespoeld en nu liggen ze op het aanrecht te drogen.

Geen opmerkingen: