zondag 18 maart 2018

11-3-2018 t/m 17-3-2018

11-3-2018
Anderhalf uur hardgelopen vanmorgen, het was een beetje afzien, want het regende, maar toch wel lekker gelopen. Toen ik weer thuis was ben ik verder gegaan met de selectie van een telefoonabonnement. Ik ontdekte dat ik het mogelijk helemaal niet nodig heb, volgens de website van T-Mobile heb ik in het abonnement dat ik nu heb ook internet in de rest van de de EU, net als ik in Nederland heb. Het is heel traag, 64 Kbps, maar voldoende voor mail en Whatsapp. Als ik in het buitenland was, werkte het tot nu toe niet, maar blijkbaar moet ik dan op een of andere manier eerst inloggen. Dat ga ik de volgende reis proberen.

12-3-2018
Volgende maand wil ik langs de Atlantische kust gaan fietsen. Omdat mijn racefiets een vastgeroeste ketting heeft en nog een hele hoop andere minder urgente mankementen heeft, denk ik erover om een nieuwe fiets te kopen. Vanmorgen op Internet zitten kijken en bij Decathlon een fiets uitgezocht die mij wel wat leek. Vanmiddag zou ik naar die zaak gaan om hem te kopen, maar voordat ik vertrok was ik in mijn berging en bedacht ik me dat ik die eerst moest opruimen. Maar toch naar de Coolsingel gewandeld, niet om te kopen maar alleen om te kijken. De fiets die ik uitgezocht had, heb ik niet zien staan. Wel een andere, vergelijkbare, die zo'n 100 euro goedkoper was. Het grote verschil met de fiets die ik uitgezocht had was dat deze velgremmen had in plaats van schijfremmen. Dus al twijfelend ben ik weer naar huis gelopen. Het was nog niet zo laat, dus ik ben maar direct begonnen met het opruimen van mijn berging. Daarbij nog eens naar mijn oude fiets gekeken en nu twijfel ik nog meer of ik die ga opknappen of een nieuwe ga kopen en in dat geval welke.

13-3-2018
Vanmorgen een uurtje hardgelopen en boodschappen gedaan en heb ik tevergeefs geprobeerd om de oude verroeste ketting van mijn racefiets te halen. Dat is dus niet gelukt, wel heb ik gezien dat er naast de ketting toch nog wel een hoop aan die fiets gedaan moet worden, misschien is het toch verstandiger om hem te vervangen. Vanmiddag wou ik verder gaan kijken naar een nieuwe fiets, ik had mijn jas al aan toen ik naar buiten keek en zag dat het regende. Dus heb ik mijn zoektocht vandaag alleen op internet gedaan.

14-3-2018
Bij het weerbericht zeiden ze dat het vandaag een prachtige dag was en dat het morgen weer grijs zou zijn. Dat laatste moet nog blijken, maar het eerste was waar. Mijn plan om naar de Halfords te fietsen heb ik daardoor niet uitgevoerd. In plaats van fietsen ben ik er via de Willemsbrug naartoe gewandeld en via de Brienenoordbrug terug. Dus een flinke wandeling, waar ik van genoten heb.

15-3-2018
Weer een teken dat de lente onderweg is, voor de eerste keer sinds lange tijd werd ik vanmorgen weer wakker met het uitzicht op een cruiseschip. Niet de Aida Prima, die de afgelopen jaren iedere donderdag hier lag, maar een zusterschip ervan dat hier tot in de herfst iedere week een dagje zal liggen.

16-3-2018
Een erg grijze dag vandaag. Toen ik vanmiddag, na de lunch, de deur uit wou gaan, merkte ik dat het ook nog eens flink regende. Dus ben ik maar wat gaan lezen. Een klein uur later was het wel droog en ben ik alsnog vertrokken. Naar de stad geweest om een boek te kopen, want ik wou het boekenweekgeschenk hebben.

17-3-2018
Heel verrast was ik niet toen het vanmorgen wit was, want er was sneeuw voorspeld. Toch is het altijd weer bijzonder, zelfs als het niet zoveel is. Mijn balkon lag vol, maar de straten waren nagenoeg schoon, dus was het geen beletsel om te gaan hardlopen. Het enige was dat er een koude harde wind zou staan. Dat viel in eerste instantie erg mee, vooral omdat ik wind in de rug had. Op de Erasmusbrug liep ik een andere richting uit, dus vol in de wind en die was extreem koud. Zo was het de rest van mijn hardlooprondje ook, het viel mee als ik in de luwte liep, maar ijskoud als ik in de wind liep.

Geen opmerkingen: