woensdag 1 februari 2017

23-1-2017 t/m 31-1-2017

23-1-2017
Deze dag begon niet helemaal zoals het hoort. Ik had cornflakes in mijn bakje gedaan en toen ik daar melk over schonk, bleek die niet zo vloeibaar te zijn als normaal. Even geprobeerd, maar het was niet lekker, dus heb ik het maar weggegooid. De melk was volgens het pak in ieder geval nog tot morgen goed, maar blijkbaar is er iets in terecht gekomen dat het bederf versneld heeft. Na deze slechte start heb ik mij vandaag vooral bezig gehouden met het schoonmaken van mijn huis. Dat was nodig, want ik kon het resultaat goed zien.

24-1-2017
Raar weer vandaag. Vanmorgen was ik gaan hardlopen, het wat heel zonnig, maar het was ook glad. Ik dacht dat het witte poeder dat ik op straat zag liggen pekel was dat nog niet ingereden was, maar op een zeker moment merkte ik dat het niet alleen op het fietspad lag maar ook op de stoep. Het was dus geen zout maar hagel of sneeuw. Het zorgde er in ieder geval voor dat ik mijn twijfel of ik een uur of een half uur zou gaan lopen snel weg was, vanwege de gladheid was ik na een half uur weer thuis. De winterse neerslag is niet echt heel vreemd rond deze tijd van het jaar, maar wat wel raar was dat de stralende zon die er vanmorgen was rond het middag verdween achter de mist die in de loop van de middag zeer dicht werd.

25-1-2017
Mijn zus is gisteren hier aangekomen. Vandaag met haar naar Antwerpen geweest. Vanaf morgen staat ze daar op de Vlaamse Vakantiesalon namens de SCR, de Zweedse vereniging van campings. We hebben daar de stand opgebouwd. Het ging vrij rap, in het begin van de middag waren we ermee klaar. Op de terugweg nog het eventuele heimwee van mijn zus wat getemperd door een bezoekje aan IKEA in Breda te brengen.

26-1-2017
Vandaag was de eerste dag van de Vakantiesalon in Antwerpen. Ik was bang dat het een erg rustige dag zou gaan worden, druk werd het niet, maar het viel toch mee, het grootste deel van de dag hebben we flink wat aanloop gehad, alleen aan het eind van de middag werd het erg stil. Vanmorgen zijn twee vriendinnen van mijn zus met ons meegereden. Die zijn daarna Antwerpen ingegaan en hebben vanmiddag nog op de beurs rondgekeken. Na afloop zijn we met ze naar het centrum ingegaan om een hapje te eten. Het plan was om in het restaurant “De Viswinkel” te gaan eten, maar we hadden geen tafel besproken en dat was wel nodig geweest. Wat andere restaurants in het oude havenkwartier van Antwerpen bekeken en, omdat het daar gezellig druk was, zijn we gaan eten in “Heavenly Pizza”. Een heel bijzonder pizzeria, met heel ongebruikelijke pizza's op de kaart, maar die buitengewoon smakelijk waren. Een aanrader.

27-1-2017
Vandaag de tweede dag van de beurs, het was iets drukker als gisteren, maar we konden het goed behappen. Ik heb het idee dat we veel mensen hebben kunnen enthousiasmeren om naar Zweden te gaan. Vanavond in Zinkweg in de Hoekse Waard geweest waar de zwager en schoonzus van mijn zus wonen. Bij hun hebben we lekker gegeten en een gezellig avondje doorgebracht. Nu is het bijna middernacht, dus hoog tijd om mijn bed in te duiken, want rond half acht moet ik morgenochtend weer opstaan.

28-1-2017
Na een drukke dag op de beurs zijn we vanavond naar Pijnacker geweest waar de schoonzus van mijn zus haar verjaardag vierde. Het was een gezellige avond en leuk om al haar familie weer eens te zien. Inmiddels is het middernacht geweest, dus hou ik het kort vandaag, want morgen gaat de wekker weer rond half acht.

29-1-2017
Vandaag was de drukste beursdag tot nu toe. Vanmorgen dacht ik even een probleem te hebben. Mijn zus stapte aan de rechterzijde in mijn auto, toen ik de bestuurdersdeur open deed. Op dat moment ging er een windvlaag door mijn auto en zag ik allerlei papieren door mijn auto dwarrelen, waaronder een klein wit papiertje. Ik dacht dat dat het parkeerticket was van afgelopen donderdag. Ik dacht dat uit mijn auto was gewaaid, maar zag niets op de straat liggen dus ik kon het ook niet opruimen. Toen ik in Antwerpen aankwam zag ik ineens dat het parkeerkaartje voor het Expo terrein niet meer op mijn dashboard lag, dus blijkbaar was dat wat door mijn auto was gewaaid, want dat andere briefje zat nog steeds op de plaats waar ik het het opgeplakt. Dus leek het of ik vandaag en morgen niet op het Expo-terrein kon parkeren. Maar ik keek even links van mij in de kaartenbak in mijn deur en gelukkig zag ik daar het kaartje, dus kon ik toch voor de artiesteningang parkeren.

30-1-2017
De laatste dag van de beurs. We waren vanmorgen een kwartiertje eerder vertrokken omdat het op maandagochtend wel eens wat druk kon zijn. Dat bleek direct, want we hebben een half uur over de eerste 3 kilometer tot de Brienenoord gedaan. Daarna ging het redelijk voorspoedig tot we bij de ring van Antwerpen waren, daar weer wat oponthoud, maar we waren toch op tijd bij de Expo. Ik was een beetje bang dat aantal bezoekers aan de beurs vandaag klein zou zijn, die angst bleek onterecht te zijn, het bezoekersaantal was vergelijkbaar met dat van donderdag en vrijdag, we zijn de hele dag lekker bezig geweest. Om vier uur vanmiddag sloot de beurs, daarna hebben we de spulletjes opgeruimd en drie kwartier later sloten we ons aan bij de Antwerpse avondspits, die trouwens best meeviel,

31-1-2017
Vanmorgen eerst hardgelopen, ik heb een rondje rond de plas gedaan. Daarna boodschappen wezen doen. Vanavond zijn mijn zus en haar dochters bij me wezen eten. Ik had me bedacht dat het wel leuk was om te gaan gourmetten, dus ben ik aan het eind van de middag nadat ik alle boodschappen binnen had begonnen met het voorbereiden daarvan. Lekker gegeten vanavond, maar ik had veel teveel ingeslagen. Morgenavond zouden we bij een schoonzus en zwager van mijn zus gaan eten, maar vanwege de grote hoeveelheden restjes, heb ik hen maar uitgenodigd om hier te komen eten.

Geen opmerkingen: