woensdag 8 februari 2017

1-2-2017 t/m 7-2-2017

1-2-2017
We zouden vanmorgen naar de schoonmoeder van zus gaan. Deze 91-jarige dame had mijn zus gisteren verteld dat ze zich niet zo lekker voelde. Vanmorgen bleek dat nog steeds zo te zijn, dus ging ons bezoek niet door. Dus moesten we wat anders. Mijn zus wou weer eens een wandeling over het strand maken, dus zijn we op Blaak in de trein gestapt en na een wat lange overstap in Schiedam waren we aan het eind van de ochtend in Hoek van Holland. Het plan was om richting Kijkduin te lopen, maar ook mijn zus bleek zich niet zo lekker te voelen. In 's Gravenzande zijn we de duinen overgestoken en hebben daar de bus terug naar de Hoek genomen en om half drie waren we weer thuis. Mijn zus is direct onder de wol gekropen, hopelijk voelt ze zich morgen beter. Zo niet dan overmorgen, want dan vliegt ze weer terug naar Zweden.

2-2-2017
Het ging gelukkig weer een beetje beter met mijn zus. Vanmiddag heb ik haar weggebracht naar Amstelveen, daar blijft ze nog een nachtje bij onze zwager logeren om morgenochtend terug naar Zweden te vliegen. Onderweg naar Amstelveen had ik mijn routeplanner op de kortste route ingesteld. Dat is zeker niet de snelste, maar wel een mooie route dwars door het groene hart.

3-2-2017
Ik voelde me niet helemaal lekker vanmorgen. Toch wezen hardlopen, al was het maar een klein stukje. Rond het middaguur ben ik naar Zuid gefietst, naar aanleiding van de aanslag in de moskee in Quebec zou er tijdens het vrijdaggebed een menselijke keten rond de El-aslaam gevormd worden. Ik vond dat een sympathieke geste van solidariteit.

4-2-2017
Nog steeds voel ik me wat slap, maar in ieder geval een stuk beter dan gisteren. Vanmiddag ben ik even naar de stad geweest. Eerst naar de bibliotheek om het boek in te leveren dat ik vanmorgen uitgelezen had en daarna ben ik bij twee filialen van Kruidvat geweest. Ik had in hun folder een DAB+ radio zien staan voor weinig geld. Afgelopen week was ik al bij het filiaal in de Lusthofstraat geweest en daar had ik die radio niet gezien. Vandaag ben ik op de Hoogstraat en het Binnenwegplein geweest, het bleek geen zin te hebben.

5-2-2017
Ik kon vanavond naar de film, mijn zus had een kaartje over voor de slotfilm van het filmfestival. Ik ben niet geweest, want toen ze mij een berichtje stuurde was ik net thuis van het hardlopen en dat ging goed, maar daarna zat ik ontzettend te hoesten en te kuchen. Dus leek me het niet zo verstandig om naar de bioscoop te gaan. Achteraf had het best wel gekund, want in de loop van de middag ging het weer een stuk beter. Ik ben vanmiddag zelfs nog een stukje gaan fietsen. Ik ben naar de Gustoweg geweest, ik was benieuwd of het val van de hef er nog lag. Die lag er nog en was nu weer in volle glorie te zien. Morgen gaat hij op transport en dinsdag wordt hij weer in de brug gehangen.

6-2-2017
Vandaag opnieuw een foto van het val van de hef. Op een heel andere plaats dan gisteren, hij lag nu op een ponton aan de kade waar ooit de Oranjeboombrouwerij was, dus vlak bij de brug waar hij morgen weer in opgehangen wordt. Ik denk niet dat ik daar morgen naar ga kijken want ik vermoed dat het wel eens erg druk kan worden. Daarbij ben ik morgenochtend als het gaat gebeuren waarschijnlijk net aan het hardlopen.

7-2-2017
Slow TV vanmorgen. Het inhijsen van het val in de hef was live te volgen op TV Rijnmond. Om 9 uur heb ik de TV aangezet, het was toen al een tijdje bezig, het terug te plaatsen brugdeel hing toen al aan de bok. Langzaam voer hij richting de brug. Toen ik om half 10 ging hardlopen was hij er bijna. Toen ik een uur later weer terug was het beeld nog nauwelijks veranderd, het deel hing nu wel tussen de pylonen. De TV aan laten staan en er leek nauwelijks wat te gebeuren, af en toe zag je wat mensen die bezig waren met het bevestigen. Rond het middaguur klonk er getoeter en daarmee was de klus geklaard.
Verder ben ik vanmiddag bezig geweest met het uitzoeken van een wintersport. Ik heb nog geen medereizigers gevonden, dus ga er maar van uit dat ik alleen ga. Dat maakt het wel moeilijk om een betaalbare optie te vinden, maar ik heb nu twee busreizen naar Oostenrijk als mogelijkheid geselecteerd. Maar ik moet nog wat verder zoeken.

Geen opmerkingen: