zaterdag 25 februari 2017

16-2-2017 t/m 24-2-2017

16-2-2017
Na mijn strandwandeling van gisteren heb ik het vandaag wat rustig aan gedaan. Wat weer betreft kwam het goed uit, want het lentezonnetje is verdwenen en vandaag was het een grijze dag. Door dat grijze weer ben ik aan het eind van de ochtend even naar de Lusthofstraat gelopen om boodschappen te doen. De rest van de dag ben ik thuis gebleven. Vanmiddag bezig geweest met het voorbereiden van mijn reis naar Brazilië. Ik heb op internet uitgezocht of ik nog inentingen nodig had. Alles wat ik nodig heb, blijk ik al te hebben. De enige vaccinatie die ik niet heb is die voor gele koorts, maar in de strook langs de oostkust waar Rio in ligt, komt die ziekte niet voor.

17-2-2017
Vanmorgen het boek uitgelezen dat ik vorige week woensdag bij de bibliotheek heb gehaald. Het was Inferno van Dan Brown, als ik goed tel inmiddels het zesde boek dat ik van die schrijver lees. Ook dit vond ik een leuk boek, het blijft bijzonder hoe hij er steeds weer in slaagt om zijn fictie aan te vullen met zoveel feiten dat het bijna waar zou kunnen zijn en er dan ook nog eens een spannend verhaal omheen hangt.

18-2-2017
De dag begon ontzettend mistig, ik kon de flat hiertegenover niet eens zien, er was hoogstens een meter of 50 zicht. Dat bleef de hele ochtend zo, pas rond een uur of 1 werd het zicht wat beter. Toch was het een prachtige dag, want een uurtje later brak de zon door en ondanks dat het wat heiig bleef, was het een hele zonnige middag. Alleen toen ik een stukje aan het fietsen was merkte ik dat het wat aangenamer was geweest als ik mijn handschoenen niet thuis had laten liggen. Over thuis gesproken, vanmorgen heb ik mijn vloer geveegd, dat bleek hard nodig.

19-2-2017
Ik schrijf wel vaker dat mijn favoriete radiostation het voormalige Radio 6 is, dat sinds begin deze maand Radio 2 Soul and Jazz heet. Maar mijn favoriete radio programma zit op Radio 1, Met het oog op Morgen. Vandaag is het wel een hele bijzondere uitzending. Niet alleen wordt het gepresenteerd door mijn favoriete presentatrice, Mieke van der Weij, maar ook de inhoud spreekt mij erg aan. Ten eerste ging het over de speech van Trump waarin hij het had over een aanslag die gisteren in Zweden gepleegd was, maar waar ze in Zweden niets vanaf wisten. Het mooiste was dat ze na dat onderwerp Abba draaide met Waterloo, hopelijk heeft het draaien van die plaat een voorspellende waarde. Vervolgens ging het over Kurt Corbain van Nirvana die morgen 50 zou zijn geworden, als hij niet de hand aan zichzelf had geslagen. Was dat maar fake-news geweest.

20-2-2017
Vanmorgen boodschappen wezen doen, het regende niet echt, maar de miezer was dusdanig dat ik er wel nat van werd. De rest van de dag veranderde er weinig aan het weer, dus ben ik maar binnen gebleven. Lekker zitten lezen.

21-2-2017
Een onverwacht mooie dag vandaag. Ervan geprofiteerd door vanmiddag de stad in te wandelen. Maar ik moest op tijd naar huis, want ik vanavond vroeg eten en dat kwam weer doordat ik op het moment dat ik normaal eet bij de vergadering van de VVE wou zijn. Het blijkt goed te gaan met de vereniging. Wel is er een tegenvaller dat er asbest in de vensterbanken is aangetroffen, waardoor de vervanging van de achtergevel vertraging heeft opgelopen. Een van de bewoners gaf aan dat je ook zelf de vensterbanken kan verwijderen en ze bij de milieustaat in te leveren, op die manier kan je de vereniging veel geld besparen. Thuisgekomen direct gekeken hoe dat zat, maar in mijn geval blijkt het niet zo makkelijk, een van de vorige eigenaren van dit appartement heeft er andere vensterbanken overheen gelegd en blijkbaar met kit vastgezet, waardoor ik ze niet zonder breekwerk kan verwijderen.

22-2-2017
Een stilte voor de storm was het niet echt. Voor morgen is er windkracht 9 tot 10 voorspeld, maar ook vandaag was het flink onstuimig. Ik ben dan ook niet veel buiten geweest, alleen even een krantje wezen halen en mijn plasticafval weggegooid. Een gevolg van het slechte weer is dat ik alweer een boek uit heb. Afgelopen vrijdag heb ik uit de bibliotheek het vervolg op de millennium trilogie van Stieg Larsson. Doordat hij overleden is kan de oorspronkelijke schrijver niet meer verder met zijn serie, dit vervolg is dan ook door een ander geschreven. Dat heeft David Lagercrantz, die biograaf van Zlatan, op zich genomen. Ik vond het boek niet zo verrassend als de originelen, maar toch een goed boek.


23-2-2017
De storm viel mee. Wel merkte ik vanmorgen toen ik aan het hardlopen was dat er veel takken van de bomen langs de Maasboulevard waren gewaaid, dat gebeurt altijd als het hard waait. Wel heb ik minder lang hardgelopen dan ik vanmorgen van plan was, toen ik bij De Esch langs de Maas liep zorgde de tegenwind en de regen ervoor dat het niet echt aangenaam was. Daarom heb ik mijn route wat aangepast en een half uur minder gelopen.


24-2-2017
Ik ben moe en heb pijn in mijn benen en dat komt door mijn niet gebruikte ticket tussen Zweden en Italië van afgelopen herfst. Doordat de container die mijn broer naar zijn appartement daar had gestuurd vertraging had opgelopen, had het voor mij geen zin om naar Italië te gaan om hem te helpen met uitladen. De 86 euro die ik voor het ticket had uitgegeven was niet helemaal weggegooid, want ik kreeg er ook nog 10 e-books bij. Alleen had ik geen e-bookreader en die ben ik vandaag wezen kopen. Op Internet had ik er een gevonden die ik wou hebben alleen moest ik die in Den Haag afhalen. Het was lekker weer, dus heb ik besloten op de fiets te gaan, met gevolg dus. Maar ik heb niet alleen vermoeide benen, maar ook een mooie e-reader.

Geen opmerkingen: