donderdag 19 februari 2015

15-2-2015 t/m 18-2-2015

15-2-2015
Voor de eerste keer in meer dan 3 weken ben ik vandaag op het internet geweest. Dus een hele volle mailbox, veel transacties op mijn bankrekening, veel te uploaden voor dit blog etc. In de bakkerij waar in onder het genot van een Schwarzwälder Kirchtorte en koffie gebruik kon maken van het internet, was dat beperkt tot 2 uur. Te weinig, want ik was net begonnen met het bekijken van de cartoons van De Jager toen mijn tijd erop zat. Gelukkig heb ik wel de aller belangrijkste zaken kunnen doen.
Vanmiddag in Schweningen bij de carnavalsoptocht wezen kijken. Het was anders dan verwacht, maar toch een belevenis. Nauwelijks praalwagens, maar vooral een 70-tal carnavalsverenigingen die, verkleed, in optocht door de stad trokken. Het duurde ruim 2 uur voordat het hele defilé gepasseerd was.

16-2-2015
Na een wandelingetje vanmorgen ben ik richting Straatsburg vertrokken. Mijn bedoeling was om daar twee dagen over te doen, maar voordat ik er eigenlijk erg in was reed ik Kehl binnen. De stad die met de Europabrug verbonden is met Straatsburg. Dus ga ik daar vanavond overnachten op de camperplaats in het “Parc des 2-rives”. Een erg mooi park, eigenlijk 2 parken, want met een voetgangersbrug is het verbonden met een park aan de Duitse oever van de Rijn. Leuk om te zien hoe anders de Franse en Duitse opvattingen over een park zijn, mij bevallen de Franse het beste. Vanmiddag Straatsburg even ingelopen en het gebouw van het Europees Parlement bewonderd.

17-2-2015
Zoals ik verwacht had, ben ik vandaag tot Dudelange gekomen. Dit stadje waar Arcelor in het verleden zowel ijzererts won als verwerkte, is ook zo'n plek waar ik iedere keer dat ik in de buurt ben overnacht. Een mooie omgeving, ik kan mijn afvalwater kwijt en hier in Luxemburg kan je goedkoop tanken. Ik had me een klein beetje erop verheugd om dat voor minder dan een euro per liter te doen, maar de dollar en de olie zijn weer wat duurder geworden. Ik was nu 1,05 kwijt, toch een heel mooie prijs.
Mijn plan was om bij aankomst een rondje te gaan hardlopen, maar ik kwam pas rond half zes aan, dus heb ik er maar voor gekozen om mijn enkel nog een dagje extra rust te geven. Misschien wel nodig, want bij gewone bewegingen voel ik geen pijn meer, maar als ik wat spieren extra aanspan dan nog wel en daarbij is hij nog steeds een beetje dikker dan de andere.

18-2-2015
Ik was nog een 100 Km van mijn huis verwijderd toen deze wintersportvakantie op een wel heel bijzondere manier eindigde. Ik kreeg een telefoontje met de vraag of ik zin had om te gaan skiën. De bedoeling was volgende week, daar was ik niet direct heel enthousiast over, maar op wintersport wil ik altijd wel, zelfs in een week waar het op de wegen naar de Alpen erg druk is, net als op de pistes en bij de liften en waarin de prijzen het hoogst van het seizoen zijn. Maar er was nog niks geboekt en dat bleek ook niet echt mogelijk. Ik heb daarom voorgesteld om het een twee maanden uit te stellen en dan naar Åre in Zweden te gaan. Morgen ga ik dat eens uitzoeken.






Geen opmerkingen: