zondag 23 april 2017

16-4-2017 t/m 22-4-2017

16-4-2017
Ik ben beter. Gisteren schreef ik dat ik ziek was en dat ben ik nog steeds, maar ik voel me wel beter dan gisteren. Echt gezond nog niet, want nog steeds flinke hoestaanvallen. Ook mijn eetlust is weer bijna helemaal terug. Vanavond heb ik een maaltijd gemaakt zoals ik meestal doe, ik eet hem ook bijna altijd helemaal op en dat heb ik nu ook gedaan, maar het koste wel wat moeite. Het is nu kwart voor tien, als ik dit stukje af heb en mijn koffie is op duik ik onder de wol, twee uur eerder dan gebruikelijk, maar ik hoop dat het ertoe kan bijdragen dat morgen zonder problemen de Utrecht Urban Trail kan lopen. Ik heb er nu wel een beetje spijt van dat ik me ervoor heb ingeschreven, dat heb ik vrijdag gedaan, net één dag te vroeg, want zaterdag zou ik zo verstandig geweest zijn om me niet in te schrijven.

17-4-2017
Toen ik gisterenavond twee uur eerder ging slapen dan gebruikelijk, wist ik dat er een risico was dat ik ook veel vroeger wakker zou worden. Dat bleek ook zo te zijn, maar ik voelde me wel een stuk lekkerder en uitgeslapen. Wel lag ik flink te zweten, toen ik verder wakker werd merkte ik dat ik dat blijkbaar al een tijdje deed, want mijn kussen was kleddernat. Maar ik voelde me in ieder geval zo fit dat ik er helemaal niet meer over twijfelde of ik naar Utrecht zou gaan. Daar aangekomen mijn auto geparkeerd op de Maliebaan, waar ooit mijn professionele carrière begon. In de St. Janskerk mijn startnummer opgehaald en daarna gaan lopen. Het was weer een fantastische route. De eerste bijzonder locatie was de schouwburg, daarna volgden er nog velen waaronder het planetarium Sonneborg, de Domkerk, het stadhuis en de bibliotheek. De laatste was de voormalige ingevangenis aan het Wolvenplein, dat vond ik de meest bijzondere, ik was er nog nooit eerder geweest, wat trouwens voor meerdere locaties gold, maar er waren ook locaties waar ik, in de 17 jaar dat ik in Utrecht gewoond heb, heel regelmatig geweest ben. Na afloop ben ik maar naar huis gegaan, mijn plan om de rest van de dag in Utrecht door te brengen maar even laten varen, ik had tijdens het lopen zo ontzettend last van hoestbuien gehad, dat ik dat niet zo heel verstand vond.

18-4-2017
Nog steeds voel ik me niet helemaal 100%, maar ook vandaag ging het weer een stukje beter. Het meeste last heb ik nog van de hoestbuien, de rest zijn kleine ongemakken. Een van de zaken die vandaag verbeterd is, is mijn eetlust, die is weer helemaal normaal. Ik doe het nog wel rustig aan, vanmorgen moest ik even naar de bieb en boodschappen doen, verder ben ik de deur niet uit geweest. Dat was trouwens ook niet zo aantrekkelijk, want het was buitengewoon wisselvallig weer. Af en toe scheen de zon en leek het heerlijk zomers, maar hij werd afgewisseld door herfstachtige buien terwijl de temperatuur winters te noemen was.

19-4-2017
Maandag had ik al bedacht dat ik pas donderdag, dus morgen, zou gaan hardlopen. Toen ik vanmorgen wakker werd begon ik toch een beetje te twijfelen, want de hemel was stralend blauw en het was dus heerlijk zonnig. De twijfel verdween als sneeuw voor de zon toen ik op mijn buitenthermometer keek en zag en zag dat het vroor. Dat bleek ook te kloppen met de voorspelling, gelukkig voorspellen ze dat het morgen weer wat warmer wordt. Dus vandaag niet wezen lopen, maar een groot deel van de dag lezend doorgebracht. Ik ben één keer buiten geweest, om boodschappen te doen. Het was lekker buiten, als ik maar uit de wind bleef, want die was kil.

20-4-2017
Weer een stukje beter. Maar ik voel me nog niet zo goed als het weer vandaag was. De hele dag was het zonnig en met een temperatuur van 12 graden was de temperatuur niet onaangenaam. Vanmorgen wezen hardlopen. Dat ging goed, nog wel wat lopen hoesten onderweg, maar ik werd er niet echt voor gehinderd. Na de lunch ben ik opnieuw naar buiten gegaan, ditmaal om te wandelen en te genieten van het voorjaar. Ik heb het goed volgehouden, want het was na vijven voordat ik weer thuis was.

21-4-2017
Vandaag mijn huis een beetje schoongemaakt. De laatste dagen had ik daar niet zoveel zin in, echt vervuild was het ook niet, maar de vloer vegen en zuigen kon niet echt kwaad. Vanmorgen na mijn ontbijt ben ik er meteen aan begonnen, het resultaat mocht er zijn. Daarna koffie en vervolgens ben ik naar het Noordereiland gelopen om bij de Aldi boodschappen te gaan doen. Ze hadden er verse pizza in de aanbieding en die met zalm leek mij wel lekker en dat was hij ook.

22-4-2017
Vandaag hetzelfde rondje gelopen als ik vorige week van plan was, alleen nu andersom. Opnieuw liep ik op de Brienenoord flink te hoesten, maar dat was veel minder dan vorige week en nu kon ik gewoon doorlopen. Wel is mijn snelheid nog niet op zijn oude niveau, normaal loop ik deze ronde ruim binnen de anderhalf uur, nu zat ik er net boven. In tegenstelling tot vorige week was ik nu in ieder geval fit toen ik weer thuis was. Daardoor kon ik vanmiddag een flinke wandeling door de stad maken. Op de terugweg heb ik in de Markthal boodschappen gedaan.

Geen opmerkingen: