zaterdag 18 maart 2017

11-3-2017 t/m 18-3-2017

11-3-2017
Vanmorgen even over tienen ben ik gaan hardlopen. Ik had anderhalf uur op mijn programma staan en heb dat ruim gehaald. Dus het was half twaalf geweest toen ik weer thuis kwam, ruim na koffietijd, dus heb ik direct nadat binnenkomst een pot, twee koppen, gezet. Net nadat ik de tweede kop had ingeschonken begon ik een puzzel in te vullen. Die was niet eenvoudig, zodat het bijna 2 uur was toen de puzzel af was. Toen eerst maar een boterhammetje gegeten en nog een kopje koffie gezet, nu met mijn espressomachine. Pas daarna heb ik een douche genomen.

12-3-2017
Het was zulk mooi weer vanmorgen toen ik opstond, dat ik opnieuw besloten heb om een dagje te gaan wandelen. Net als afgelopen vrijdag ben ik richting Voorne-Putten gereden, echter nu niet met de fiets maar met de auto. Toen ik langs het punt reed waar ik afgelopen vrijdag mijn fiets neergezet had, was duidelijk waarom dat zo'n lang stuk fietsen was, want ik was al meer dan 40 Km onderweg. Ik ben nu nog een stukje verder gereden en heb mijn auto neergezet bij het strand van de Maasvlakte. Om 10 uur ben ik het strand opgelopen en zuidwaarts gaan wandelen. Dat heb ik gedaan tot in aan de voet van de Haringvlietdam was en toen ben ik dwars door Voorne weer terug gelopen. De wandeling was net als het weer vandaag, bijzonder mooi.

13-3-2017
Toen ik vanmorgen begon met hardlopen, merkte ik direct dat ik gisteren 7 uur lang gewandeld had, want mijn benen waren wat stijf. Maar snel had ik ze losgelopen en ben ik een lekker rondje om het Kralingsebos gelopen. Net als gisteren was het ook vandaag heerlijk zonnig. Na de lunch wou ik nog even naar buiten en twijfelde ik of ik een stukje ging fietsen of wandelen. Toen maar iets heel anders gaan doen, ik ben thuis gebleven en heb mijn ontgroend. Ik heb het mos van de tegels afgeborsteld en ze vervolgens met schoonmaakazijn ingespoten om te zorgen dat het niet snel terugkomt. Ook onkruid en bloemetjes dat tussen de tegels groeide heb ik weggehaald, alleen in de plantenbakken heb ik die laten staan.

14-3-2014
De dag begon zonnig, maar vanmiddag toen ik een wandeling wou gaan maken was hij verdwenen, het was zelfs een beetje mistig. Toch was het een lekker wandelingetje. Verder vandaag niet zoveel gedaan behalve dan kijken en luisteren naar de debatten die op radio en TV waren. Ze hebben mijn mening niet veranderd.

15-3-2017
Een bijzondere dag. Begonnen met mijn laatste training voor de marathon, het ging lekker, ik ben helemaal klaar voor morgen. Vanmiddag ben ik naar mijn oude lagere school geweest. Het is 42 jaar geleden dat ik daar in de zesde klas zat, toen heette het nog de St. Bavo St. Jan school, nu De Bavokring. Ook het adres is veranderd, toen was het op de Gerdesiaweg 17, nu de Willem Ruyslaan 17, desondanks is het nog steeds op dezelfde locatie, dus ben ik echt in mijn oude school geweest. In de gymzaal waren twee stemlokalen ingericht, dus bij binnenkomst moest ik al kiezen of ik links of rechts wou stemmen. Ik heb voor de kortste rij gekozen.

16-3-2017
Vanavond was De Marathon. Vooraf gegeten in De Garage, het pop-up restaurant in het Nieuwe Luxor. Daarna van de voorstelling genoten, hij was bijna net zo leuk als de film.

17-3-2017
Vandaag was een goed gevulde dag. Vanmorgen wezen hardlopen, wat schoongemaakt en laatste inkopen gedaan. Om 5 uur vanmiddag zou mijn bus vanaf Capelse brug vertrekken. Voor alle zekerheid wou ik om 4 uur van huis gaan, maar om half vier had ik alles klaar, dus ben ik maar alvast vertrokken. Naar Gerdesiaweg gelopen en gemerkt dat mijn plunjebaal best zwaar is, maar toen ik eenmaal in de metro zat had ik daar geen last meer van. Het ging snel, zodat ik om 4 uur uit de metro kon stappen. Daar op een bankje de krant zitten lezen en op de bus gewacht. Die was netjes op tijd en het was net 5 uur voor we vertrokken. In Breda moesten we nog een paar mensen ophalen en vanaf daar zijn we naar Maarheeze gereden, naar het overstappunt van Interbus. Daar moest ik van bus wisselen. Nadat we in Heerlen nog wat mensen hebben opgehaald, zijn we net na 9 uur het land uitgereden. Ik zat trouwens beide keren in een bijzonder comfortabele bus, ik blijk First Class geboekt te hebben. Ruime stoelen, waarvan er maar 3 op een rij staan, één links en twee rechts en ze hebben meer dan voldoende beenruimte.

18-3-2017
Het was een hele luxe bus, maar zelfs in first class is het niet echt lekker slapen. Af en toe even een tijdje in slaap gesukkeld, maar nooit langer dan een half uur achter elkaar. Om 6 uur vanmorgen waren we in Wörgl waar de eerste mensen uit moesten stappen. De tweede stop was Brixen, daar moest ik eruit, om half zeven waren we daar. Na een kop koffie gedronken te hebben bij de Spar, heb ik mijn plunjebaal bij het appartement gezet en ben gaan wandelen. Ik ben via Kirchberg naar Kitzbühel gewandeld. Een mooie wandeling, alleen begon het onderweg wat te miezelen. In Kitzbühel begon het harder te regenen dus ben ik maar even een café ingelopen voor een kop koffie. Daarna regende het nog, maar niet zo hard, dus ben ik aan de terugweg begonnen. Toen ik in Kichberg was begon het harder te regenen, een goede reden om een kroeg in te duiken om achter een grote weizenbier te schuilen. Dat was lekker, maar niet erg effectief, want toen ik weer vertrok regende het nog steeds. Dus ik was lekker nat toen ik bij mijn appartement aankwam.

Geen opmerkingen: