zaterdag 17 december 2016

10-12-2016 t/m 16-12-2016

10-12-2016
Een wat vreemde jaar qua weer vandaag. Het was wat grijs toen ik vanmorgen opstond. Voor het eerst heb ik tijdens mijn ontbijt het licht aan moeten doen. Normaal wordt het in de loop van de ochtend lichter, maar niet vandaag. Het zicht werd steeds minder en rond 11 uur hing er dichte mist, ik kon nauwelijks de flat aan de overkant zien.

11-12-2016
Ik heb het al een tijdje niet meer gehad over de blessure die ik heb. Het was vandaag precies een maand geleden dat ik op Woudestein met de funrun heb meegelopen. Toen had ik zoveel pijn dat ik daarna een kleine week pauze ingelast heb. Na een week ben ik toen weer gaan lopen, met minder pijn, maar het was nog steeds niet helemaal weg. Daarna heb ik steeds om de dag gelopen, om mijn overgeslagen trainingen weer in te halen. De last die ik van de geïrriteerde spier had, werd steeds een klein beetje minder, maar is nog steeds niet weg. Wel ben ik vanaf vandaag weer helemaal bij met mijn hardloopschema, nu ga ik weer drie keer in de week lopen. Een groot deel van de route die ik vanmorgen heb gelopen, had ik ook vanmiddag kunnen lopen, als ik meegedaan had met de Bruggenloop. Vorige week had ik borden zien staan dat er wegen afgesloten waren vanwege deze loop en erover gedacht om mee te dn. Maar mijn plan om op internet te kijken of ik mij in kon schrijven had ik op de lange baan geschoven. Dat was niet erg, want in de Havenloods stond deze week een artikel over deze loop en daarin stond dat hij al lang uitverkocht was. Dus heb ik niet meegelopen, maar ze wel vanaf mijn balkon langs zien lopen.

12-12-2016
Vanmorgen het laatste deel van de Millennium Trilogie uitgelezen. Bij het eerste deel had ik al geconstateerd dat het terecht is dat het zo veelgeprezen was. Het tweede en derde deel gold dat ook voor. De schrijver, Stieg Larsson, is nog voordat het eerste van zijn drie boeken verschenen was, overleden. Ik heb begrepen dat er toch nog een vervolg is, geschreven door biograaf van Zlatan. Maar zo haastig als ik was toen ik de eerste en tweede had uitgelezen om de volgende te halen, nu heb ik de behoefte helemaal niet. Met het derde deel is het verhaal voor mij af, ik heb daarom nu ook helemaal geen behoefte om dat nieuwe boek te lezen.

13-12-2016
Toen ik op de lagere school zat heb ik geleerd dat ooievaars trekvogels zijn het winterseizoen in Afrika doorbrengen. Ik was dan zeer verbaasd toen ik vanmorgen langs het hertenkamp in het Kralingse bos liep en daar een paar van die vogels op hun net zag zitten. Dat was niet mijn enige ervaring met vogels toen ik vanmorgen aan het hardlopen was. Ik bleek ook nog door een vogel bescheten te zijn. Dat merkte ik toen ik weer thuis was en op het knopje drukte om de lift op te roepen, toen zag ik dat er vogelstront op mijn hand zat. Een raar gezicht, waar ik snel een foto van gemaakt heb, daarna heb ik snel mijn handen gewassen.

14-12-2016
Een paar weken geleden heb ik met mijn verrekijker naar een vuurwerk staan te kijken. Dat vuurwerk was blijkbaar ergens in de buurt van de Waalhaven. Wat mij opviel was dat ik ergens een lichtreclame zag met de letters DAAR. Met het blote oog is het hiervandaan niet te zien, maar toen ik enkele dagen later weer met de verrekijker keek kon ik het opnieuw zien. Ondanks dat het heel duidelijk was dat het daar was, vroeg ik me af waar die lichtreclame zich bevond. Uiteindelijk heb ik vastgesteld dat het waarschijnlijk op het ventilatiegebouw aan de zuidzijde van de Maastunnel was. Vorige week vrijdag werd de twijfel die ik nog had nagenoeg weggenomen, met hardlopen kwam ik langs hetzelfde gebouw aan de noordzijde van de tunnel en daar leek iets van een installatie met neonlicht aan te hangen. Het was overdag, dus hij brandde niet, maar ik had het vermoeden dat daar HIER op stond. Vanmiddag ben ik naar Zuidplein gefietst en ben ik via de tunnel gegaan. Ook nu was het licht, maar nu weet ik wel helemaal zeker dat DAAR daar is.

15-12-2016
Sinds dit voorjaar ligt er iedere donderdagochtend als ik opsta een cruiseschip aan de Wilhelminapier. Die blijft de hele dag liggen, maar is vrijdag als ik opsta weer verdwenen. Ik had verwacht dat het ergens in het najaar zou ophouden, het cruiseseizoen valt rond de zomer, rond deze tijd varen die schepen in warmere contreien, maar dit schip lijkt de hele winter door te varen. Vanmorgen kon ik hem alleen niet zien liggen, maar aan het eind van de middag was de mist voldoende opgetrokken zodat ik kon zien dat het schip er weer lag.

16-12-2016
Elf dagen na Sinterklaas ben ik eindelijk door de voorraden heen die ik voor de gourmet had ingeslagen. Het laatste dat ik nog over had was een portie vis, dat sindsdien in de vriezer had gelegen. Ik heb het opgebakken en ervan gesmuld. Na mijn diner kwam ik erachter dat het al weer een tijd geleden was dat ik voor het laatst mijn koffiemachine ontkalkt had. Ik hoef daar niet op te letten, want hij geeft zelf aan wanneer het nodig is. Dat was dus nu. Direct maar gedaan, je moet er een hele procedure voor uitvoeren met dusdanig veel stappen dat ik ze niet kan onthouden. Gelukkig heb ik de gebruiksaanwijzing nog en weet ik waar die ligt. Met behulp daarvan heb ik dit klusje vanavond geklaard.

Geen opmerkingen: