zondag 20 november 2016

13-11-2016 t/m 19-11-2016

13-11-2016
Vanmorgen heb ik het boek “A traitor to memory” van Elizabeth George uitgelezen. Een week of drie geleden, toen ik nog in Italië was, ben ik aan dat boek begonnen. Niet zo vreemd dat het lang duurde voordat ik hem uit had, want het is een boek van ruim 1.000 pagina's. Ik vond het een mooi boek maar wel twee dingen die ik wat minder vond. Ten eerste was het als “whodonit” erg voorspelbaar, ik had al snel geraden wie wat had gedaan en dat bleek later ook juist te zijn. Het tweede makke vond ik de dikte van het boek, als hetzelfde verhaal in 300 pagina's verteld was had ik het waarschijnlijk een heel goed boek gevonden. Elizabeth George heb ik niet toegevoegd aan mijn lijstje van schrijvers waarvan ik nog wel wat wil lezen.
Toen ik vanavond naar het voetbal zat te kijken had ik het ineens koud. De thermostaatknop van de radiator stond op 2 en normaal is het dan tussen de 20 en 22 graden, nu was de radiator koud. Een half uurtje later nog steeds, het was rust in Luxemburg en heb toen het storingsnummer van Eneco opgezocht. Dat heb ik niet gebeld, want vlak voor de tweede helft begon werd mijn radiator weer warm.

14-11-2016
Ik kon vanmorgen heel vaag de flat aan de overkant zien staan, verder helemaal niets, zo mistig was het. Maar langzaam werd het zicht beter, rond koffietijd kon ik ook het kantoor van het Waterschap zien, voordat ik de Willemsbrug kon zien was het inmiddels middag. De Erasmusbrug was voor mij de hele dag in nevelen gehuld. Toen de mist wat minder werd, had dat niet echt positief effect op het weer, want toen ging het regenen en af en toe flink ook. Na de lunch wou ik boodschappen gaan doen, maar toen ik naar buiten keek heb ik het toch maar even uitgesteld. Toen ik later alsnog naar AH liep, was het nagenoeg droog, maar het begon ook al te schemeren.

15-11-2016
Over het algemeen ben ik niet zo blessuregevoelig, maar het is niet de eerste keer dat ik een pijnlijke spier heb. Tot nu toe werkte het steeds om een paar trainingen over te slaan en daarna weer rustig te beginnen. Zo ook nu, vrijdag heb ik voor het laatst gelopen en mijn plan is pas donderdag weer te gaan lopen. Ik twijfel er wel een beetje aan, want de spier voelde ik toen ik vanmorgen naar de bibliotheek liep nog steeds, niet echt pijn, maar ik voelde de spier wel. Dus het is nog even spannend. Dat ik even een rustperiode heb ingelast, kwam vandaag ook wel weer goed uit, want opnieuw was het een druilerige herfstdag.

16-11-2016
Opnieuw een herfstdag, maar vandaag wel even de zon gezien. Vanmorgen een korte wandeling gemaakt. Bij Tropicana langsgelopen dat ze aan het verbouwen zijn tot “Blue City 010” , een centrum voor maatschappelijk bewuste ondernemers. Het lijkt aardig op te schieten. Eén van de bedrijven zit er al wat langer, een kwekerij die koffieprut uit de Rotterdamse horeca gebruikt om oesterzwammen. Aan de ronde glazen buitenwand hangen nu posters met voorbeelden van andere projecten. Interessant waar ze mee bezig zijn. Op de terugweg zag ik in de jachthaven die sinds vorig jaar in het Boerengat is gevestigd het grootste schip liggen dat ik er ooit gezien heb, de James Cook van de Spido. Dat schip bleek daar te liggen om als zaal te dienen voor de uitreiking van de gouden mossel. Van deze onderscheiding voor personen die goed werk voor Rotterdam hebben gedaan werden er vandaag twee uitgereikt, een voor een ondernemer die al sinds de jaren 60 veel betekent heeft voor de handel tussen Rotterdam en Havanna en de ander voor Dirk Kuijt, voor zijn inzet voor de naar hem vernoemde stichting.

17-11-2016
Het was spannend vanmorgen, kon ik weer hardlopen? Het was in ieder geval droog toen ik opstond, dus het weer was geen bezwaar. Mijn plan was om rustig te beginnen met een rondje van 25 minuten. De eerste meters waren een opluchting, vorige week woensdag had ik daarin direct flink pijn, nu nauwelijks. De rest van het stuk dat ik liep ging ook goed, ik voelde de opstandige spier wel, maar echt pijn kon ik het niet noemen. Over mijn snelheid was ik ook tevreden, ik heb zelfs een minuut minder gelopen dan ik eigenlijk van plan was. De volgende uitdaging is zaterdag, dan wil ik een lang stuk lopen.

18-11-2016
Vandaag niet zoveel gedaan. Maar één keer buiten geweest, aan het eind van de morgen om boodschappen te doen. De temperatuur is nu beter dan eerder deze week, maar het waait nogal. Volgens mij heeft het vandaag niet geregend, alhoewel het wel een groot deel van de dag erg dreigend was.

19-11-2016
Niet echt ontevreden over het hardlopen vanmorgen. Na 102 minuten heb ik mijn stopwatch stilgezet, daarvoor een goede afstand gelopen wel wat van mijn opstandige spier gevoeld, maar als ik het pijn noem dan is het overdreven. Vanmiddag heb ik een vleessalade gemaakt zoals mijn vader die in zijn winkel verkocht. Mijn zwager gaf een housewarming in zijn nieuwe appartement in Amstelveen en had gevraagd om wat lekkers mee te nemen. Ook de andere gasten hadden dat gedaan, dus het was niet alleen gezellig maar ik heb ook gesmuld. Toen ik terug kwam heb ik een foto gemaakt van de foto die sinds vandaag bij mij in de lift hangt. Het witte huis, waarvan nog niet duidelijk is dat hij door Trump veroverd is, ik vermoed dat het binnenkort de Trump torren gaat heten.

Geen opmerkingen: