vrijdag 9 september 2016

8-9-2016 t/m 9-9-2016

8-9-2016
Had ik gisterenavond ineens internet, de sporthal waar ik voor geparkeerd stond bleek een gemeentelijke hotspot te zijn. Dus heb ik lekker alles bij kunnen werken en mijn mail kunnen lezen. Vandaag eerst een stuk door die stad gewandeld en na de koffie ben ik vertrokken. In eerste instantie ben ik niet ver gekomen, want ik reed de stad uit en toen zag ik een bord staan dat er 2 Km verderop een wandelroute was. Toen ik daar aankwam bleek die route te beginnen bij een langlauf parcours. Ik ben de route gaan volgen tot ik een 7 Km veder bij een rivier uitkwam waar een stroomversnelling was en in het verleden een watermolen had gestaan. Van die molen waren alleen de fundamenten nog over, maar toch wel mooi om te zien. Daarna weer terug gewandeld. Het was niet echt een enerverende wandeling, maar ik heb er toch wel van genoten. Vanmiddag ook nog een strandwandeling gemaakt, over een echt zandstrand aan zee.

9-9-2016
Het was koud de afgelopen nacht. Ik merkte het al toen ik naar bed ging, ik vond het fris en toen ik op de thermometer keek begreep ik waarom, het was minder dan 14 graden in mijn camper, in de winter doe ik dan de kachel aan. In de loop van de nacht is het nog kouder geworden, het elektronische kwik van mijn thermometer is tot 2 graden gezakt. Toen ik vanmorgen opstond, was het buiten al weer 12 graden, maar dat is een beetje vertekend, want de voeler zit aan de achterkant van mijn auto en daar scheen juist de zon op. Het is trouwens opvallend hoe laag de zon hier, zelfs rond het middaguur staat. Omdat ik geen winterjas bij me heb ben ik vanmorgen eerst met een vest onder mijn zomerjas een stukje door het dorp gaan wandelen. Het stelde niet veel voor, er was een mooi gerestaureerde windmolen die op een bijzondere plaats stond, langs de snelstromende rivier. Ik zou daar eerder een watermolen verwachten. Verder was er aan de rand van het dorp een leuke kerk, met tegen de klokkentoren een houten pop. Ik heb gisteren en eergisteren ook al een paar keer gezien dat er tegen een muur van een kerk zo'n levensgrote pop stond. Het blijkt een collectebus te zijn voor de allerarmste.

Geen opmerkingen: