woensdag 21 januari 2015

14-1-2015 t/m 20-1-2015

14-1-2015
In eerste instantie was ik van plan om vanmorgen niet te gaan wandelen, maar eerst de stad, Regensburg, in te gaan. Mijn belangrijkste reden daarvoor was sinds gisterenavond vervallen doordat er een hotspot was op de plaats waar ik overnachtte. Ik hoefde dus niet meer naar een café met Wifi te zoeken. Ik vond het vanmorgen toch nog iets te vroeg om de stad te gaan bekijken, dus ben ik eerst maar gaan wandelen. Op het eind van de wandeling heb ik toch nog even een kort bezoek aan de stad gebracht. Na de dom bewonderd te hebben vond ik het hoog tijd om te lunchen en ben ik terug naar mijn auto gelopen.

15-1-2015
Over het algemeen overnacht ik op een plek waarvandaan ik de volgende dag wil gaan lopen. 's Ochtends is het vaak druk, kinderen die naar school gaan, het is vaak mistig of mijn ramen zitten dichtgevroren. Door eerst een stuk te gaan lopen mis ik die zaken meestal. Gisterenavond kwam ik pas laat bij mijn auto terug, hij stond op een mooie plaats en op de plek waarvandaan ik vandaag verder wou lopen had ik geen goede parkeerplek gezien. Het is een rustig gebied, mist heb ik al twee weken niet gezien en de voorgaande nacht was het minimum 4 graden geweest. Dus met een gerust hart ben ik blijven overnachten waar ik was. Maar vanmorgen bleek toch een van mijn angsten bewaarheid geworden, ijs op de ruiten. Gelukkig was het er erg snel af. Maar voor vanavond heb ik er toch maar voor gezorgd dat ik niet morgenochtend direct moet gaan rijden.

16-1-2015
Zoals er langs de snelweg hectometerpaaltjes staan, staan er langs de rivier bordjes waarmee de afstand tot de monding wordt weergegeven. In eerste instantie om de 200 meter en sinds bij Kelheim er beroepsvaart is, iedere 100 meter. Mijn wandeling ben ik begonnen bij 2515, gisteren was ik tot 2344 gevorderd. Vanaf de paden waar ik op loop is het niet altijd zichtbaar wat er op het bord staat. Dus is was hogelijk verbaasd toen ik aan het eind van de middag langs een bord met daarop 2320 kwam en ik was nog een flink stuk van mijn auto verwijderd. Vandaag dus bijna 30 Km stroomafwaarts gelopen. Niet dat ik 60 Km gewandeld heb, er zaten een aantal bochten in de rivier en de dijken waar ik over liep sneden die af.

17-1-2015
Toen ik vanmorgen wakker werd bleek het weer zich aan de verwachting gehouden te hebben. Ik hoorde de regen op mijn dak tikken. Mijn bedoeling was om eerst een half uur te gaan hardlopen, maar vanwege de regen maar even uitgesteld. In plaats daarvan ben ik na mijn ontbijt met mijn paraplu op en regenjas aan gaan wandelen. De regen viel eigenlijk best mee en werd in de loop van de ochtend steeds minder. Rond het middaguur alsnog gaan hardlopen, maar toen begon het net weer, toch gegaan en niet erg nat geworden. De rest van de middag was het nagenoeg droog, slechts een beetje motregen. Eigenlijk ben ik wel blij met de regen, want vanaf hier kan ik de bergen van het Beierse woud zien en de bovenste helft daarvan was wit geworden. Mooi, want over een week ga ik skiën.

18-1-2015
Behalve dan als er een wedstrijd was, maar verder heb ik nooit zoveel hardlopers gezien als vandaag. Het zal wel komen doordat ik een relatief grote plaats gepasseerd ben, Deggendorf. Ik had er nog nooit van gehoord, maar op de ANWB-routekaart is dit de laatste plaats die ik tegenkom aan deze kant van de Donau. Wat ook aan het aantal atleten bijdroeg was dat het best lekker loopweer was en dat er mooie paden op of langs de dijk liepen. Ik heb vandaag niet hard gelopen, morgen staat dat weer op mijn programma. Ik heb gewandeld en ook daar was ik niet de enige in, zeker in de buurt van de stad werd er druk geflaneerd. Genoten van het uitzicht.

19-1-2015
Lekker gegeten vanavond. Ik had bleekselderij in dunne plakjes gesneden en dan gemengd met mayonaise en strooikaas (nep parmasaan). Daarbij een in heel kleine blokjes gesneden aardappel die ik gebakken had (het voordeel van de kleine blokjes is dat het bakken maar kort hoeft). Met een hamburger van gevogelte was het een heel smakelijke maaltijd.
Passau komt steeds dichterbij. Ik ben met mijn wandeling inmiddels in de gelijknamige Kreis aangekomen, de stad is nog 30 Km.

20-1-2015
Het was koud de afgelopen nacht. Volgens mijn thermometer heeft het maar een paar graden gevroren, maar ik heb het idee dat ik voortdurend mijn kachel heb gehoord. Die kachel zorgt ervoor dat het in mijn camper een paar graden boven nul blijft, mijn dekbed zorgt ervoor dat ik lekker warm blijf. Tijdens het wandelen vanmorgen had de kou wel een voordeel, de modderige paden waar ik over liep waren nu lekker hard bevroren.
Na de koude nacht is het een grijze dag geweest, dat maakt het een beetje spannend voor mij, want mijn accu wordt dan maar weinig bijgeladen. Ik stook dan wel op gas, maar voor het verwarmen heb ik ook stroom nodig, zodat de fan kan draaien. Het einde van de capaciteit van mijn accu kan wel eens nabij zijn, maar hopen dat hij het nog 4 nachten uithoudt, daarna kan hij een week lang opladen zonder dat ik er gebruik van maak, tenminste als er dan geen laag sneeuw op de zonnepanelen ligt.











Geen opmerkingen: