zaterdag 1 november 2014

30-10-2014 t/m 31-10-2014

31-10-2014
Op mijn lijstje stonden nog flink wat dingen die ik nog moest inpakken plus de nodige klusjes. Het viel me dan ook reuze mee dat ik even na het middaguur vertrok. Een nadeel van op vrijdagmiddag reizen is de kans op drukte. Tot de Vlaamse hoofdstad, Antwerpen, viel dat mee daar kwam ik in een vijftal kilometer file voor de Kennedytunnel. Daarna ging het goed, tot ik bij de stad was die de Fransen de Vlaamse hoofdstad noemen, Lille, Rijssel in het Nederlands.. Daar heb ik meer dan een uur in de file gestaan. Mijn plan om in een keer naar Parijs door te rijden was daardoor niet zo verstandig meer. Gelukkig wist ik dat er in Arras (Atrecht) een mooie camperplaats is, daar overnacht ik.

30-10-2014
Ook vandaag zat het formulier waar ik op zit te wachten niet bij de post. Vanmiddag op de bibliotheek zitten kijken hoe het nou zat met die uitkering. Tot de conclusie gekomen dat ik er waarschijnlijk toch niet voor in aanmerking kom. Jammer als ik het geld niet krijg, maar eigenlijk ben ik er wel blij mee omdat ik het ook niet echt nodig heb. Als ik de keuze heb, zal ik geen dief van mijn eigen portemonnee zijn, maar ik vind het beter als de overheid haar geld gebruikt voor mensen die het wel nodig hebben.
Morgen ga ik richting Frankrijk vertrekken. Dat ik nog in Rotterdam ben is een mooie gelegenheid om vandaag een van de foto's te laten zien die ik gisteren genomen heb. Een uniek beeld, sinds er geen treinen meer over rijden, staat de hef altijd open. Behalve dan toen ik er gisteren langs liep.


Geen opmerkingen: