zondag 15 oktober 2017

7-10-2017 t/m 14-10-2017

7-10-2017
Vandaag naar Nibbixwoud geweest. Mijn oudste tante is afgelopen week 90 geworden en had haar hele familie uitgenodigd om dit mee te komen vieren. Het was een heerlijke reünie met veel ooms, tantes, neven en nichten die ik zelden zie.

8-10-2017
Tegen mijn gewoonte in heb ik gisterenavond geen wekker gezet, vanmorgen werd ik dan ook pas om half 10 wakker. Dus lekker uitgeslapen. De rest van de dag zitten lezen, een wandeling rond de Plas gemaakt en boodschappen gedaan. Vanavond naar mijn zus geweest, waar we erg lekker gegeten hebben.

9-10-2017
Vandaag niet zoveel gedaan. Vanmorgen een half uurtje hardgelopen en dag was de enige keer dat ik vandaag buiten ben geweest. Vanmiddag had ik nog wel het plan om even naar buiten te gaan, maar toen regende het en ben ik weer verder gaan lezen. Inmiddels ben ik ruim over de helft in de nieuwe Dan Brown.

10-10-2017
Vanmorgen erg vroeg opgestaan. Mijn broer en zijn vriendin naar het vliegveld op Zestienhoven gebracht, om 5 voor 7 vertrok daar hun vliegtuig naar Rome, dus rond vijven heb ik ze daar naartoe gebracht. Toen ik weer terug was, vond ik het niet nodig om mijn bed weer in te duiken. Maar rond een uur of acht merkte ik dat ik toch best wel moe was en heb ik nog een tijdje op de bank liggen dutten.

11-10-2017
Vanmorgen eerst een uurtje hardgelopen, later ben ik nog even naar de bibliotheek gewandeld. Het waaide toen vrij hard, daardoor ben ik de rest van de dag niet buiten geweest en flink opgeschoten in de nieuwe Dan Brown.

12-10-2017
Een enerverende dag vandaag. Vanmorgen was ik vroeg boodschappen gaan doen en ik was net de Dirk binnengelopen toen er een sirene afging. Dat bleek het brandalarm te zijn. In eerste instantie trok ik me er niets van aan, want ik zag geen rook, tot een van de medewerksters mij gelaste om naar de nooduitgang te gaan. Met alle klanten hebben we een minuutje buiten gestaan, maar er was niets aan de hand, het bleek een brandoefening te zijn. Het personeel van de zaak was tevreden over de snelheid waarmee ze iedereen buiten hadden. Met een paar minuten vertraging kon ik toch mijn boodschappen doen. Daarna naar huis en vervolgens met de auto naar de garage, want ik had een afspraak voor de APK. Ze zouden me bellen als er iets mis was, dus heb ik de hele dag in angst gezeten dat mijn telefoon zou gaan. Hij bleef stil, want op een lampje van mijn stadslicht na is mijn auto vlekkeloos door de keuring gekomen. De tijd dat ik zat te wachten heb ik onder andere gebruikt om “Oorsprong”, het nieuwe boek van Dan Brown uit te lezen. Ik vond het een stuk minder dan zijn eerdere boeken. Weinig spektakel en onverwachte wendingen. Ik vond dit boek meer een filosofisch verhaal dan een thriller.

13-10-2017
Er geen last van gehad dat het vandaag vrijdag de dertiende was. Ik heb dan ook niet zoveel gedaan vandaag. Vanmorgen eerst wat uitgeslapen, toen naar de bibliotheek en vanmiddag een wandeling over de Willems- en Erasmusbrug gemaakt.

14-10-2017
Opnieuw vroeg opgestaan vanmorgen, om 7 uur werd ik opgehaald om naar Wageningen te gaan. Daar hebben we met “De Loslopers” meegedaan aan de Veluweloop. Het was voor mij de eerste keer dat ik met die estafette mee deed, eerdere jaren heb ik altijd met de Hart van Brabantloop meegedaan, maar die ging dit jaar, evenals vorig jaar, niet door. Het was een mooie loop, veel door de natuur en daardoor ook veel onverharde wegen. Ik had de 10e etappe, die met 11,5 Km de langste was. In een deel van het bos waar ik doorheen liep, was men nog recent bezig geweest met houtwinning, met als gevolg modder en grote plassen door het zware materieel dat ze ervoor hadden gebruikt. De begeleidende fietsers hadden daar moeite om mij bij te houden, want ook daar heb ik er een lekker tempo aangehouden. Na 54 minuten was ik bij de finish van mijn etappe, ik ben daar best tevreden mee.

Geen opmerkingen: