zaterdag 28 oktober 2017

22-10-2017 t/m 27-10-2017

22-10-2017
Een grijze dag vandaag, daarom nauwelijks buiten geweest vandaag, alleen even boodschappen wezen doen en aan het eind van de dag even naar Domino's geweest om pizza's te halen. Voor dat laatste was ik maar heel even buiten, want sinds een week hebben zij een vestiging op een honderdtal meter van mijn huis. Verder vandaag dus thuis geweest, me vooral bezig gehouden met het luisteren naar de klassieker en de voor- en nabeschouwingen daarop. Helaas was de titel van het boek dat ik aan het lezen ben erg toepasselijk.

23-10-2017
Mijn logees zijn vandaag naar huis vertrokken. Ik heb ze om half vijf vanmiddag op Schiphol afgeleverd. De rit ernaartoe ging goed, op de terugweg had ik al snel last van de spits. Het begon een beetje chaotisch, ik was in een file terecht gekomen en zag een rood kruis voor de meest rechtse baan staan. Ik zat op de baan daarnaast, dus bleef daar voorkruipen. Even later verscheen er ook boven mijn baan een rood kruis en ben ik een baan naar links opgeschoven. Ik zat net op die middelste baan, toen ook daar een rood kruis boven verscheen. Ik wou dus weer een baan naar links opschuiven en net toen er een gaatje was, zag ik dat de matrixborden ineens totaal veranderd waren. Nu stonden er rode kruizen boven de drie linker banen en stond er 50 boven de twee rechtse. Dus ben ik toen maar een baan naar rechts opgeschoven. Een tijdje later, ongeveer een kilometer verder, zag ik dat een onfortuinlijke BMW-rijder de oorzaak van de chaos was, hij stond met pech stil op de middelste van de 5 rijstroken.

24-10-2017
Een grauwe dag vandaag, harde wind en het grootste deel van de dag regende het alhoewel dat vaak motregen was. Zo ook toen ik vanmiddag even naar de bibliotheek was. Het was zo onaangenaam dat ik verder niet buiten geweest ben. Thuis heb ik de logeerbedden afgehaald en verder een beetje opgeruimd.

25-10-2017
Vanmorgen een lang stuk hardgelopen en boodschappen wezen doen. Verder heb ik vandaag een boek uitgelezen: De asielzoeker van Arnon Grunberg. Nog nooit eerder een boek van hem gelezen, maar lang geleden wel veel columns van hem die hij in de VPRO-gids schreef. Door die stukjes was ik niet heel verrast dat het boek hele bijzondere gebeurtenissen beschreef. Ondanks dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat iemand zo'n verhaal bedenkt, vond ik het een mooi boek. Wat ik trouwens ook een bijzonder verhaal vond was de film die ik vanavond heb zitten kijken, Zwartboek.

26-10-2017
Een lekker dagje vandaag. Het weer viel erg mee, zelfs nog regelmatig de zon gezien. Vanmiddag ervan geprofiteerd door een stukje langs de Maas en door de stad te wandelen.

27-10-2017
Vandaag was een mooie dag, zonnig maar wel af en toe afgewisseld door felle maar korte buien, met als gevolg dat ik zowel vanmorgen als vanmiddag mooie regenbogen heb gezien. Een van de buien viel toen ik vanmorgen aan het hardlopen was, maar hij was zo kort dat ik er nauwelijks nat van werd. Dat ik vanmorgen aan het hardlopen was terwijl het niet in mijn schema stond, kwam doordat ik besloten heb om zondag te vertrekken naar Normandiƫ om daar een paar weken te gaan wandelen. Dus ben ik vandaag ook bezig geweest met inpakken.

Geen opmerkingen: