zondag 22 oktober 2017

15-10-2017 t/m 21-10-2017

15-10-2017
Na het hardlopen van gisteren zijn we in Wageningen blijven slapen. Goed geslapen in het Hof van Wageningen en daar vanmorgen van een lekker ontbijt genoten. Daarna naar huis. Vanmiddag ben ik hier nog even de stad ingelopen. Het was heerlijk weer en in en rond de Markthal waren allerlei activiteiten in het kader van de World Food Day die vandaag werd gehouden.

16-10-2017
Het is half oktober maar het weer van vandaag had zelfs midden in de zomer niet misstaan. De recordtemperatuur van vandaag heeft mij vanmorgen in korte broek doen hardlopen, waarbij ik wel merkte dat ik eergisteren me flink ingespannen had, want vooral in mijn bovenbenen had ik stijve spieren. Vanmiddag daarom maan niet gaan wandelen maar op de fiets gestapt. Daarbij merkte ik dat ik zaterdag ook wat zadelpijn heb opgelopen. Toch heb ik vandaag een lekker fietstochtje gemaakt, ik ben naar Nesselande gereden, een bijzonder stukje Rotterdam. Langs het strand aan de Zevenhuizerplas, loopt een boulevard die in een Franse kustplaats niet zou misstaan.

17-10-2017
Raar weer vandaag. Opnieuw was het een graad of 20, maar vanmorgen heb ik de zon helemaal niet gezien. Toen ik vanmiddag even naar de bibliotheek liep, lukte het hem toch nog om even tussen de wolken door te schijnen. Maar wel op een hele bijzondere manier, ondanks dat de zon nog hoog aan de hemel stond, was hij zo rood als hij normaal alleen is als hij vlak boven de horizon staat. Een verklaring voor dit bijzondere verschijnsel is dat de zuidenwind rook en roet van de bosbranden in Portugal deze kant op heeft geblazen.

18-10-2017
Vandaag was het weer een heerlijk zomerse dag, het enige waaraan ik merkte dat het de tweede helft van oktober is, was dat het nog donker was toen ik opstond en het dat aan het begin van de avond opnieuw werd. De dag was dan wel niet zo lang als in de zomer, toch heb ik er volop van genoten. Vanmorgen anderhalf uur hardgelopen en vanmiddag ben ik naar Alexandrium gefietst om daar een boodschap te doen.

19-10-2017
Eigenlijk doe ik maar zelden boodschappen met een lijstje, meestal onthoud ik wel wat ik nodig heb. Nu had ik vandaag wel een lijstje gemaakt, maar ik heb er niet veel aan gehad, want toen ik het bij AH uit mijn broekzak wou halen, zat hij er niet meer in. Blijkbaar was hij uit mijn zak gevallen, dus moest ik het toch uit mijn hoofd doen. Ik geloof dat het toch goed ging, want ik heb nog niet gemerkt dat ik wat vergeten ben.

20-10-2017
Gisteren lopen twijfelen wat ik vandaag zou gaan doen. Ik had met mijn broer afgesproken dat ik hem aan het eind van de dag op Schiphol op zou halen en had bedacht om 's ochtends al die kant op te gaan. Eerst was mijn plan om naar het Rijksmuseum te gaan, daar ben ik nog nooit geweest, maar omdat het herfstvakantie is, leek me dat toch niet zo'n goed idee. Toen was mijn plan om tussen Zandvoort en IJmuiden te gaan wandelen. De weersverwachting was gisteren dusdanig slecht dat ik twijfelde of ik wel zou gaan, maar vanmorgen hadden ze het erover dat het eerst nog wat zou regenen en dat het van het zuiden uit droog zou worden, vanmiddag alleen af en toe een buitje. Toen ik thuis vertrok was het droog en onderweg heb ik de zon zelfs gezien. Toen ik in IJmuiden het strand opliep, begon het te regenen en dat heeft het gedaan tot ik in Zandvoort was, daarbij had ik ook nog eens een stormachtige tegenwind, dus ik was doorweekt toen ik mijn einddoel bereikte. Op de terugweg stormde het ook, maar toen in mijn rug, dus liep ik veel sneller en ook comfortabeler, want de regen was op wat korte miezelbuitjes na opgehouden. Al met al was het toch een wanelinng waar ik van genoten heb, al was het maar door de witte schuimkoppen op zee. Veel wandelaars waren er niet, maar het was wel druk met kitesurfers, daar was het ideaal voor.

21-10-2017
De dag begon bij McDonalds in Hoofddorp, inmiddels had ik gezien dat het vliegtuig van mijn broer en schoonzus om kwart voor 12 geland was, maar ik had nog niks van ze gehoord. Het bleek dat ze aan de andere kant van Schiphol waren, dus nog een flink stuk moesten rijden en daarna was het ook nog lang wachten op de koffers. Nadat ik ze opgepikt had ging de reis voorspoedig, om half twee waren we thuis. Voor vandaag had ik een bezoek aan de Aldi op het programma staan, want ik had in de folder een thermostaatkraan zien staan en die ik in mijn douche heb werkt niet goed meer (hij heeft een, relatief goede, temperatuur, maar ik kan hem niet meer warmer of kouder zetten). Dus heb ik vandaag tegen mijn gewoonte in bij Aldi boodschappen gedaan. Ik heb alleen geen kraan gekocht, want hij bleek een afstand tussen de beide leidingen van 15 cm te hebben, terwijl ze bij mij op 12 cm zitten. Jammer, want 39 euro was volgens mij een hele goede prijs.

Geen opmerkingen: