zondag 17 september 2017

8-9-2017 t/m 16-9-2017

8-9-2017
Vanmorgen wou ik vroeg boodschappen gaan doen, maar het regende dus besloot ik nog even te wachten. Het bleef maar regenen, dus had ik in de loop van de middag bedacht om maar een blik champignons door mijn rijst te gooien, want dan hoefde ik geen boodschappen te doen. Maar aan het eind van de middag was het toch droog. Naar de supermarkt gefietst, onderweg regende het al een beetje, maar dat was niets vergeleken met de terugweg, dus drijfnat kwam ik thuis. Toch wel een hele verandering na tweeënhalve maand op reis geweest te zijn met zes hittegolven om dan ineens met herfstachtig weer thuis te zijn. Maar terwijl ik binnen zit heb ik in ieder geval een mooie reis om op terug te kijken. Een foto heb ik vandaag niet gemaakt, dus maar een paar dagen geleden. Dit bord hing boven de deur van en kanoclub in Laadenbach, ik vond het wel een toepasselijke foto na een vakantie waarin ik langs drie verschillende rivieren heb gewandeld.

9-9-2017
Vandaag waren er meer droge periodes dan gisteren, maar nog wel veel buien. Het was dan ook niet zo moeilijk om op de terugweg van het boodschappen doen nat te regenen. Daarna verder niet meer naar buiten geweest, wel is mijn kleding nat geworden, maar dat gebeurde in de wasmachine. Vandaag drie gekleurde wassen gedraaid, dankzij de droogtrommel ligt het meeste daarvan nu alweer in de kast. Nog een witte was voor morgen op het programma staan, maar misschien stel ik die wel tot volgende week uit.

10-9-2017
Mijn voornemen om vanwege mijn blessure voorlopig even niet te veel te wandelen, heb ik vanmorgen al gebroken. De pijn in mijn scheenbeen was beduidend minder en met mijn ervaring van vorige week zag ik er geen bezwaar in om een grote afstand te gaan hardlopen. Het ging ook goed, pas toen ik na een half uur de Brienenoordbrug opliep, merkte ik goed dat ik pijn aan mijn scheenbeen had. Het was de extra inspanning door de stijging, want bij de daling liep ik weer lekker met nauwelijks pijn. Niet veel verder, op de Stadionweg, ging het toch mis, niet met mijn scheenbeen, maar ik kreeg een onaangenaam gevoel ik mijn buik, dusdanig dat ik maar even ben gaan wandelen. Daarna heb ik nog een paar keer geprobeerd om weer hard te gaan lopen, maar ik was steeds binnen een minuut weer aan het wandelen omdat het niet lekker voelde. Bijna een uur later dan ik van plan was, kwam ik weer thuis. Daarna heb ik verder geen last gehad.

11-9-2017
Een dagje nagenoeg niks gedaan vandaag. Vanmorgen even naar buiten geweest om een krantje te halen, dat was mooi op tijd, want vanmiddag en zeker vanavond heeft het flink geregend. Vanavond ook nog heel veel onweer gezien, het was een mooi vuurwerk. De regen heeft er blijkbaar voor gezorgd dat de haven hier voor de deur een keer goed doorgespoeld werd. Sinds ik thuis was zag het eruit als een oergezonde smoothie of een smerige groene drab en nu is het gewoon water.

12-9-2017
Ik voelde vanmorgen zo weinig van mijn blessure, dat ik toch maar mijn (stoute) sportschoenen heb aangetrokken en rond de Plas ben gaan rennen. Het ging goed, ik voelde wel wat maar ik heb toch lekker gelopen. Wel bleek toen ik weer thuis kwam en mijn stopwatch stil zette, dat ik niet zo snel was geweest. De ronde die ik gelopen heb doe ik normaal in 56 minuten, vanmorgen had ik er 61 voor nodig. Dus mijn snelheid is iets waar ik de komende tijd wat aan moet werken.

13-9-2017
De storm die voorspeld was, viel hier erg mee. Naast het gegier op mijn balkon is het enige dat ik gemerkt heb dat er langs de Willem Ruyslaan veel takken van de hoge bomen die daar staan gewaaid waren en dat er een hele hoop fietsen omgewaaid waren. Dat laatste is niet zo vreemd, want bij de studentenvereniging daar stonden altijd al veel fietsen, maar dit studiejaar zijn er blijkbaar twee ondernemingen die brood zien in een modern witte-fietsenplan. De een met design fietsen en de andere met ouderwetse fietsen die opvallen door een blauwe voorband. Van die laatste fietsen blijkt de standaard niet helemaal storm-proef te zijn.

14-9-2017
Vanmorgen precies dezelfde route gelopen als eergisteren. Ik ben nog niet helemaal tevreden met de tijd die ik erover gedaan heb, maar het is met 58 minuten wel een stuk beter dan de 61 minuten van dinsdag. Daarna koffie gedronken en uitgerust. Ik had het plan om vanmiddag nog even naar buiten te gaan, maar het korte regenbuitje dat ik tijdens het hardlopen tegenkwam, bleek de voorbode van een verregende middag. Mijn huis is hoog en droog, dus ben ik daar maar gebleven.

15-9-2017
Vanmiddag ben ik naar de bibliotheek geweest. Ik ben van abonnement gewisseld. Ik had de goedkoopste waarmee je kon internetten en 10 boeken per jaar mocht lenen. Die kostte vorig jaar 12,50. Dit jaar hebben ze de abonnementen gewijzigd, de prijs is hetzelfde, maar nu mag je nog maar 6 boeken per jaar lenen. Ik heb erover gedacht om op te zeggen, omdat ik 6 boeken wel erg weinig vind. Toch besloten om lid te blijven, maar met een ander abonnement. Voor 42 euro kon ik een normaal abonnement nemen, maar voor slecht 14 euro meer heb ik nu een plus-abonnement, waarbij je geen boetes hoef te betalen en naast boeken ook gratis DVD's kan lenen. Dat laatste heb ik direct gedaan en vanavond heb ik naar “The Silence of the Lambs” zitten kijken. Die film had ik ooit al eens gezien, maar sinds ik een tijdje geleden het boek gelezen heb wou ik hem nog een keer zien. Een fantastische film, maar het boek was beter.

16-9-2017
Vandaag de hele dag in mijn sportkleding gelopen. Ik had het vanmorgen aangedaan met de bedoeling om een uurtje na mijn ontbijt te gaan hardlopen. Maar het regende flink, dus heb ik het een half uurtje uitgesteld. Toen regende het nog steeds, dus weer uitgesteld. Die laatste zin kan ik diverse keren herhalen, want pas om half vier was het droog. Toen ben ik dus alsnog gaan rennen. Dat ging lekker, alleen toen ik bij de Erasmusbrug kwam mocht ik daar aan deze kant niet over vanwege de WK triatlon. Ik mocht wel onder de brug door en dan over het voetpad aan de andere kant. Dat heb ik dus maar gedaan, maar toen kwam ik dus op Zuid aan de andere kant uit dan ik normaal met deze route doe. Maar het is me toch gelukt om een goede route te vinden. Het bleek zelfs een hele goede route, want toen ik weer thuis was had ik precies de geplande 90 minuten gelopen.

Geen opmerkingen: