zaterdag 23 september 2017

17-9-2017 t/m 22-9-2017

17-9-2017
Het was zo'n dag dat de weersvoorspelling er helemaal naast zat. Volgens de voorspelling zou het vanmorgen mistig zijn en als die opgetrokken was zou het wisselvallig worden. Nu was het zicht niet optimaal vanmorgen, maar echt mistig was het ook niet. De rest van de dag was het zonnig. Pas nu, half elf 's avonds regent het. Ik heb van het mooie weer geprofiteerd door vanmiddag even naar de stad te lopen. Een lekkere wandeling. Op de terugweg viel mij op dat er hier in de buurt veel politiewagens rondreden. Vanavond las ik op teletekst wat de reden daarvan was. Er was een overval geweest op de Coop op de Oostzeedijk.

18-9-2017
Morgen komt een monteur voor de stadsverwarming. Wat hij komt doen weet ik niet, zelfs niet of het voor de verwarming of het warm water is. Ik hoop het laatste, want ik moet het ventiel in de kraan op mijn wastafel vervangen. De vorige keer, toen de meter voor het warm water werd vervangen, lukte het de monteur in eerste instantie niet om de hoofdkraan te sluiten, maar bij een tweede poging wel. Ik twijfel eraan of het mij lukt die hoofdkraan te sluiten en dat moet wel om het ventiel te vervangen. Dus hoop ik dat de monteur het morgen doet. Het koude water afsluiten is een stuk makkelijker. Dat heb ik vanmorgen gedaan, daarna het blauwe ventiel uit de kraan gehaald. Daarmee naar de Gamma, waar ze dat ventiel niet hadden, maar wel een andere die zou passen, alleen zat daar een andere knop op. Ik heb een blauwe en een rode gekocht en thuisgekomen de blauwe gemonteerd. Dus heb ik nu een kraan met twee verschillende knoppen.

19-9-2017
De monteur voor de stadsverwarming, waar ik gisteren over schreef, bleek te komen om de batterij in de meter te vervangen en de standen op te nemen. De hoofdkraan van het warme water hoefde hij daarvoor niet dicht te doen, dus dat heb ik na zijn vertrek zelf gedaan. Dat ging niet helemaal, er kwam nog een heel klein straaltje uit de kraan, daar heb ik me niet door laten weerhouden om de knop op de kraan te vervangen. Het ging goed.
Vandaag heb ik goed nieuws gehad, mijn parkeervergunning is met een jaar verlengd. Nu maar hopen dat ik ook nog een heel jaar met mijn auto bij mijn huis mag komen. Na de aanvraag van de vergunning keek ik namelijk nog even rond op de website van de gemeente en zag ik een Q&A over de milieuzone waarin stond dat het mogelijk is dat vanaf 2018 de grens voor dieselauto's vier jaar wordt opgeschoven van 2001 naar 2005. Mijn auto is van 2002 dus als dat gebeurt heb ik een probleem. Het is nog niet definitief en in maart zijn er verkiezingen, dus ik vermoed dat het niet voor het volgend voorjaar ingevoerd zal worden.
Ik heb me vandaag niet alleen met (semi-)publieke instellingen bezig gehouden. Het was lekker weer, dus had ik het plan opgevat om een rondje om de Plas te gaan wandelen. Toen ik bij de Plas aankwam zag ik dusdanig donkere wolken, dat ik besloot om de Plas niet rond te gaan, maar weer richting huis te gaan. Mijn angst bleek ten onrechte, want het is de rest van de middag droog gebleven.

20-9-2017
Twintig september, dus ossenstaartsoepdag. Ik heb het uit een pakje gemaakt, het laatste dat nog uit de voorraad van mijn vader kwam. Hij was wel een beetje over datum, maart 2015 stond erop, maar er was niks mis mee, het was heel smakelijk.

21-9-2017
Joe Speedboat, het boek van Tommy Wieringa, heb ik vorige week meegenomen bij de bibliotheek. Ik vond het een vreemde titel, maar het viel mij op dat veel mensen het als hun favoriete boek noemen. Vandaag heb ik het uitgelezen en begrijp dat laatste nu wel, het is een bijzonder boek. Het verhaal doet mij een beetje denken aan J.D. Sallingers Catcher in the rye. Vanavond nog meer cultuur, want ik heb naar de film Interview van Theo van Gogh zitten kijken, ook die vond ik bijzonder.

22-9-2017
Toch wel leuk dat ik nu ook DVD's kan lenen bij de bibliotheek, vanavond opnieuw naar een film zitten kijken, Little miss sunshine. Tot de laatste vijf minuten vond ik de film maar net amusant genoeg om te blijven kijken. De finale deed mij mijn mening over de film echter bijstellen, hij was zo verrassend dat ik het een fantastische film vond.

Geen opmerkingen: