zondag 11 juni 2017

4-6-2017 t/m 10-6-2017

4-6-2017
Vanmorgen toen ik mijn huis aan het stoffen was, bedacht ik me dat vandaag misschien een unieke kans was. Sinds de winkels hier in Rotterdam op zondag open zijn, kan je nooit meer, overdag, over de Lijnbaan lopen op een moment dat je er een kanon zonder schade kon afschieten. Het is eerste Pinksterdag, dus ik dacht dat vandaag alle winkels dicht zouden zijn. Deels klopte dat, maar de andere helft van de winkels was wel open en het was rustiger dan anders, maar toch best druk in de stad. Veel mensen in het Oranje in de stad, want het Nederland elftal speelde vanavond in het stadion waar ze wel winnen. Die wedstrijd werd niet op de publieke omroep uitgezonden, maar wel het concert “One love Manchester” van Arianna Grande and friends. Een groot deel ervan het ik gezien. Mooi, en toepasselijk, vond ik toen zij samen met Miley Cyrus “Don't dream its over” van Crowded House zong. Het gerucht ging dat de broertjes Gallagher voor de gelegenheid hun vete zouden bijleggen en weer als Oasis zouden optreden, maar toen Chris Martin van Coldplay “Don't look back in anger” zong, wist ik dat het niet zou gebeuren.

5-6-2017
Tweede Pinksterdag is een andere maandag dan anders. Ik heb vanmorgen wel mijn gebruikelijke route door het bos rond de Kralingse Plas hardgelopen, maar toch een beetje anders want ik heb hem nu de andere kant op gelopen dan gebruikelijk. Ik heb er 53 minuten over gedaan, een toptijd voor mij, het is lang geleden dat ik het zo snel gedaan heb. Het zal wel komen doordat er vandaag nauwelijks verkeer was. Vanmiddag ook met hardlopen bezig geweest, op de Coolsingel was de finish van de Roparun en daar ben ik naartoe gewandeld. Ik ben via zuid gelopen en kwam daarbij langs het monument met de namen van ruim 700 Joodse kinderen die slachtoffers van de nazi's zijn geworden. Vanavond niet gelopen, maar TV zitten kijken, 4 uur lang naar het verslag van Pinkpop, ik heb genoten, dus een beetje spijt dat ik er niet bij was.

6-6-2017
Ik had een beetje pech vanmorgen. Het was grijs weer, zoals voorspeld en volgens die voorspellingen zou het alleen maar erger worden. Toen het vanmorgen vroeg droog was dacht ik daarom direct maar even mijn boodschappen te gaan doen. Vlak voordat ik bij Albert Heijn was voelde ik wat druppels. Toen ik met een volle tas weer buiten kwam, bleek dat over gegaan te zijn in lichte regen. Ik was op de Willem Ruyslaan toen het echt begon te regenen en een paar honderd meter verder, toen ik de hol opliep naar de Oostzeedijk werd het een wolkbreuk. Geen mogelijkheid om te schuilen, dus ben ik, tegen de stroming in, verder gelopen. Het was droog toen ik bovenaan de dijk was, wat regen betreft dan, ik was kleddernat. De rest van de morgen is het volgens mij droog gebleven, pas vanmiddag vielen er weer buien. Hele stevige buien, maar ik geloof dat ik net de heftigste heb getroffen. De rest van de dag ben ik niet meer buiten geweest.

7-6-2017
Ook vandaag was het nat en winderig, maar in tegenstelling tot gisteren heb ik het nu droog gehouden. Toen ik vanmorgen om 10 uur wou gaan hardlopen, regende het. Ik heb het uitgesteld en toen het een half uur later nog steeds niet droog was, ben ik een pot koffie gaan zetten. Toen die doorgelopen was, was het droog. Ik zou naar buiten kunnen gaan, maar dat was zonde van de koffie, dus heb ik die eerst rustig opgedronken. Daarna was het gelukkig nog steeds droog en dat bleef het ook toen ik aan het lopen was en nog een tijdje daarna. De rest van de dag ben ik niet buiten geweest en heb ik mijn tijd gevuld met internetten.

8-6-2017
Ik was wel een beetje benieuwd of de harde wind van de afgelopen dagen veel schade had aangericht. Vanmiddag was het droog en af en toe scheen zelfs de zon, dus toen ben ik richting het bos gewandeld. Tijdens mijn wandeling heb ik af en toe wat afgewaaide takken en bladeren gezien, maar de schade viel erg mee. Wat ik ook gezien heb was dat men bij de Plas hard bezig was met de opbouw van de podia voor het Dance festival dat daar dit weekend plaatsvindt.

9-6-2017
Vanmiddag was ik niet erg creatief, ik heb nagenoeg dezelfde wandeling gemaakt als gisteren, alleen nu andersom. Dat heeft wel een voordeel, want ik heb vandaag geen enkele foto gemaakt en kan hier nu rustig een foto van gisteren bijzetten. Vanavond naar het voetbal zitten kijken, de cruciale wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Luxemburg.

10-6-2017
Gisterenavond hoorde ik in “Met het oog op morgen” dat het vandaag parkendag zou zijn en dat het onder andere gevierd zou worden in het oudste stadspark van Nederland, De Plantage in Schiedam. Vandaar dat ik vanmiddag naar “Zwart Nazareth” gefietst ben. Ik vertrok pas na drieën, want ik moest nog wachten tot mijn droogtrommel klaar was. Er bleken ook nog de jeneverfeesten in Schiedam te zijn, het was er gezellig druk. Uiteindelijk heb ik alleen wat door het centrum gelopen, ik heb niet ontdekt waar het betreffende park was. Maar wel heb ik posters gezien dat de festiviteiten ook morgen zijn, dus misschien ga ik dan nog een keertje terug.

Geen opmerkingen: