zaterdag 28 maart 2015

25-3-2015 t/m 27-3-2015

25-3-2015
Ik heb me er de laatste tijd een paar keer over verbaasd dat het me nog nooit overkomen was dat ik op de knop drukte om koffie te maken als ik mijn koffiemachine uit wou zetten. Ik heb hem sinds oktober, dus heb ik hem al flink wat keer uitgezet. Ik ben dan inmiddels dan ook met mijn derde kilo koffiebonen bezig. Het leek mij zo'n voor de hand liggende vergissing, maar tot vanmiddag had ik hem nog nooit begaan. Vanmiddag dus wel, ik had het direct door, maar op het moment dat je op de knop heb gedrukt om koffie te zetten is er geen weg terug meer. Er maar snel een mok onder gezet en dus maar een extra kop koffie gedronken.

26-3-2015
Trainen voor een marathon is nu heel anders dan de vorige keer dat ik het gedaan heb. Toen werkte ik nog en liep ik in het weekend de grote afstanden en door de week 's avonds nog wat korte rondjes. Nu loop ik al een paar maanden steeds 's ochtends, meestal vertrek ik om 10 uur, want dan is op 12 april de start. Het lukt me nog steeds om de minuten die ik volgens mijn schema per week moet lopen in 3 keer te lopen. Mijn langste loop is nu inmiddels zo groot geworden dat ik de andere iets moet inkorten om binnen mijn schema te blijven. Vandaag daardoor maar 54 minuten gelopen en dat is nog eigenlijk 11 minuten te veel, want met de 102 die ik dinsdag liep en de 190 die voor zaterdag op mijn programma staan, kom ik ruim boven de 340 minuten uit die voor deze week in mijn schema staan. Daar komt nog twee keer 5 minuten bij, zodat ik in de week van de marathon 350 minuten op mijn programma heb, oftewel precies het dubbele van wat ik normaal wekelijks loop.

27-3-2015
Zondag komen wat vrienden van mij eten. Vandaag druk geweest met de voorbereiding daarvan. Eerst vanochtend boodschappen wezen doen, nog niet alles, morgen ga ik daar weer mee verder. De rest van de dag ben ik vooral bezig geweest met het schoonmaken van mijn huis. Regelmatig zwabber ik het parket schoon, vandaag ook, maar nu heb ik het ook gedweild. Het ziet er weer netjes uit. Ook mijn douche en badkamer blinken weer. Bij de badkamer valt mij trouwens op dat het filter van de droogtrommel blijkbaar niet alle pluizen opvangt, blijkbaar worden er ook heel wat de lucht in geblazen.

Geen opmerkingen: