donderdag 12 maart 2015

8-3-2015 t/m 11-3-2015

8-3-2015
Zeker als ik op reis ben heb ik volop voordeel van de euro, mede daarom ben ik een groot voorstander van die valuta. Dat zaken duurder zijn geworden sinds we afscheid hebben genomen van de gulden is een feit, maar hadden we dat niet gedaan dan was er ongetwijfeld ook inflatie geweest, misschien zelfs wel meer. Zelden reken ik nog iets om naar guldens, maar vandaag wel. Een goede reden heb ik er voor, want de afgelopen week blijkt dat de waarde van mijn aandelenportefeuille als ik hem met 2,20371 door de grens van 1 miljoen is gegaan. Een mooie mijlpaal. Niet alleen ik ben de laatste tijd veel aan het hardlopen, ook de meeste beurskoersen doen dat.

9-3-2015
Gisteren 159 minuten aan het trainen geweest, dus vandaag niet wezen hardlopen. Toch bezig geweest met de voorbereiding van de marathon. Ik heb de route die ik gisteren gelopen heb, vandaag op de fiets nog een keertje opnieuw gedaan. Dit om de afstand na te meten. Het viel een klein beetje tegen. Het punt waar gisteren na 80 minuten gekeerd was, bleek geen 16 Km van mijn huis te liggen, maar 650 meter minder. 16 Km zou erg mooi geweest zijn, want met hetzelfde tempo zou dat betekenen dat ik in 3,5 uur 42 Km zou kunnen lopen. Met het tempo dat ik gisteren heb gelopen, zou ik 3 uur 40 minuten over de marathon doen en toch heel tevreden kunnen zijn.

10-3-2015
Het was vandaag echt lente. Doordat de zon bijna de hele dag mijn woonkamer in schijnt, warmt mijn huis in de loop van de dag lekker op. Zodanig dat ik vandaag voor het eerst mijn verwarming niet aan hoefde te zetten, want het was warm genoeg. Verder heb ik vandaag van het mooie weer geprofiteerd door een wandelingetje te maken naar het DWL-terrein. Daar heb ik boodschappen gedaan. Wat mij opviel was dat op de kassabon van de Plus-supermarkt niet alleen de naam van de kassière staat maar zelfs haar leeftijd.

11-3-2015
Het was zeer mistig vanmorgen, van de flat die hier recht tegenover staat kon ik nog maar net de contouren zien. Het zicht was dus nog geen 100 meter. Toen ik om 10 uur vertrok om te gaan hardlopen, begon het net open te trekken. Dat ging snel zodat ik bijna 100 minuten in de zon heb gelopen. Toch was ik blij dat ik mijn lange broek en mijn trainingsjack aan had, want het was toch best wel fris. Vanmiddag ook gelopen, maar toen op wandeltempo. Bij die wandeling kwam ik vlak langs het mooie stadion, waarvan gisteren bekend werd dat de nieuwbouwplannen voorlopig even op de lange termijn zijn geschoven.

Geen opmerkingen: