zondag 8 maart 2015

6-3-2015 t/m 7-3-2015

6-3-2015
Een van de leukste dingen van een uitzicht op de rivier is dat er regelmatig bijzondere vaartuigen te zien zijn. Vandaag wel een heel bijzondere. Vanmorgen had ik ineens het idee dat er ter hoogte van de Veerhaven een nieuwe brug was, want ik zag daar iets dat op een pylon leek. Al snel bleek het mijn kant op te komen, dus het was een vaartuig. Ik had mij voorgenomen om er als hij hiervoor langs voer er een foto van te maken, maar zover kwam hij niet, bij de Kop van Zuid, ter hoogte van Hotel New York bleef hij liggen. Vanmiddag maar even in die richting gewandeld, want ik wat toch wel nieuwsgierig. Veel wijzer werd ik er niet van, maar later zag ik op teletekst dat het een kabellegger is van Van Oord. Dit in Roemeniƫ gebouwde spiksplinternieuwe gevaarte, is naar de Wilhelminapier gevaren omdat hij daar morgen gedoopt zal worden.

7-3-2015
Het is ineens lente. Alhoewel het vanmorgen een klein beetje tegenviel. Ik fietste naar Heinenoord en had best last van koude vingers, niet zo vreemd, volgens de thermometer op het display van de fiets was het slechts 8 graden. In Heinenoord ben ik naar een campingbeurs geweest. Ik was daar snel uitgekeken. Op de terugweg nog even bij IKEA gestopt, ik heb me bedacht dat ik toch iets van gordijnen in mijn woonkamer wil hebben. Daar een beetje op georiƫnteerd, naast het soort en dessin van de gordijnen moet ik ook besluiten hoe ik ze wil ophangen. Het heeft gelukkig geen haast, ik ga pas na de zomer besluiten wat ik zal doen.

Geen opmerkingen: