woensdag 25 maart 2015

22-3-2015 t/m 24-3-2015

22-3-2015
Zondag, dus weer een lang stuk hardgelopen. Ditmaal stond 180 minuten op de programma, na 90 minuten gekeerd, op de terugweg een klein verval, dus ik kwam uit op 184 minuten. Mijn dip van vorige week heb ik goed gemaakt, op de 85 minuten was ik nu 500 meter verder dan toen, daarbij had ik het die week daarvoor wel heel erg goed gedaan. Op het punt waar ik toen op 80 minuten gekeerd was, zat ik nu op de 82. Voor de eerste keer aan ravitaillering gedaan, ik had een banaan meegenomen en die hem 2,5 uur in mijn hand gehouden te hebben opgegeten.
Een paar dagen geleden kwam ik er toevallig achter dat mijn OV-chipkaart sinds medio februari verlopen is. Vandaag op internet gekeken hoe het zat met het saldo dat er nog opstond. Dat blijk je terug te kunnen krijgen, maar toen ik zag dat mijn saldo 2,13 is bedacht ik me dat het de moeite niet waard is. Voorlopig ga ik geen nieuwe aanschaffen, ik heb in december 2013 voor het laatst met het OV gereisd.

23-3-2015
Vanmorgen liepen er ineens twee mannen over mijn balkon. Vreemd, want je kan daar alleen komen via een van de andere appartementen op deze verdieping. Dat was ook zo, het bleken glazenwassers te zijn die door de aannemer die met het gebouw hiernaast ingehuurd waren. In de excuusbrief over de vervuiling door de zaagwerkzaamheden laatst, was dat al beloofd, maar ik had er niet meer zo op gerekend. Ik had ze zelf al gewassen, maar zij hebben het nu nog een keer professioneel gedaan. Het resultaat is dat ze nu schoner zijn dan ik ze ooit heb gezien. Ze waren daarvoor niet zo vuil dat ik het niet kon zien, maar nadat ze gewassen waren viel mij ineens op dat er een nieuw klassiek schip voor de deur ligt. Ik denk dat het een oude vissersboot is die nu naast de sleepboot ligt.

24-3-2015
Vandaag alleen maar buiten geweest om hard te lopen. Dat was wel ruim anderhalf uur. Het was een beetje saai weer, maar zeker niet slecht. Het was meer dat ik vanmiddag niets op mijn programma had staan dat ik niet naar buiten ben gegaan. Meestal ga ik in zo'n geval nog een stukje wandelen of fietsen, maar vandaag dus niet.
De verbouwing van het pand hiernaast is in volle gang. De steigers staan inmiddels weer een stuk hoger. Op het moment dat ze de steigers bouwen plaatsen ze direct nieuwe kozijnen met ramen erin. Het glas in de ramen wordt beschermd doordat er blauwkleurig folie opgeplakt zit. Door dat folie lijkt het er een beetje op dat het gebouw de karakteristieke blauwe gevel, die het als kantoorgebouw had, weer terug krijgt. Maar ik ben bang dat het straks als het folie eraf is het gewoon spiegelglas blijkt te zijn.

Geen opmerkingen: