dinsdag 24 februari 2015

21-2-2015 t/m 23-2-2015

21-2-2015
Eindelijk hebben ze het bij de belastingdienst begrepen. Ieder jaar krijg ik een voorlopige aanslag op basis van mijn inkomen van het afgelopen jaar. Dat is logisch, alleen betaal ik in de loop van het jaar ongeveer hetzelfde bedrag aan dividendbelasting, dat is een voorheffing die met de inkomstenbelasting wordt verrekend, zodat ik bij mijn definitieve aanslag steeds ongeveer hetzelfde bedrag terugkrijg als ik met de voorlopige betaald heb. Nu hebben ze het dus door en kreeg ik voor dit jaar een voorlopige aanslag van minder dan 200 euro. Die heb ik vandaag betaald. Het enige dat jammer is dat ik dit jaar dan voor het laatst aan het begin van de zomer een flink bedrag van de fiscus terug krijg.

22-2-2015
Voor vandaag had ik 140 minuten hardlopen op mijn programma staan. Daarmee zou ik precies op 310 minuten komen voor de afgelopen week. Ik heb een nieuwe tactiek gebruikt, niet een rondje lopen, maar ik ben 70 minuten weggelopen en toen omgedraaid en dezelfde weg terug. Dat ging goed, ik bleek mijn snelheid er uitstekend in te houden, ik heb zelfs op het DWL-terrein nog een iets langere terugweg gekozen omdat ik anders wat minuten te vroeg terug zou zijn. Dat heb ik goed gedaan, want er stond precies 2 uur en 20 minuten op mijn stopwatch toen ik thuis kwam. Daarbij voelde ik me ook nog zo goed, dat ik voor mijn gevoel nog best een uur door had kunnen lopen. Dat is maar goed ook, want het is nog maar 7 weken tot de marathon.

23-2-2015
Vanmiddag naar de bibliotheek geweest om te internetten. Dat ging niet helemaal lekker. In eerste instantie wel, ik kon inloggen zoals gebruikelijk, alleen kreeg ik daarna zulke rare foutmeldingen dat ik besloot om de verbinding maar even te verbreken en me opnieuw aan te melden. Dat was geen goed idee, want daarna kreeg ik niet meer het scherm om mij aan te melden. Een probleem dat ik eerder had gehad, daarom had ik toen het aanmeldscherm van de bibliotheek bij mijn favorieten gezet. Toen werkte dat, maar nu dus niet, want als ik mij aanmeldde kreeg ik de melding dat ik al aangemeld was. Aan de balie om hulp gevraagd, ze waren heel vriendelijk, maar ik schoot er niets mee op. Nadat ik het opgegeven had en onderweg naar buiten was realiseerde ik mij opeens dat ik de laatste keer dat ik op internet was geweest Windows updates had geïnstalleerd en daarna niet meer opnieuw ingelogd was. Dus heb ik de update ongedaan gemaakt, maar helaas dat mocht ook niet baten. Morgen of overmorgen nog maar eens proberen.

Geen opmerkingen: